داورزنی: هندبال می تواند جزو 10 تیم برتر دنیا باشد/ مشکل ما در ورزش پول نیست

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: هندبال در ماه‌های اخیر شرایط سختی داشت.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در نشست عمومی و سالیانه فدراسیون هندبال گفت: رحیمی خواست جلسه مهربان باشد که در این فضا جلسه را برگزار کرد! این مشکل را در فدراسیون دیگری هم داشتیم.

وی افزود: از رحمات رحیمی تشکر می‌کنم؛ کار سختی را قبول کرد. هندبال در ماه های اخیر شرایط سختی داشت. نگاه کلی ما این است فدراسیون با برنامه ریزی و اجرای برنامه ها پله های موفقیت را طی کند. جوانان با استعدادی داریم و اگر کمی در بخش فنی دقت کنیم بدون شک هندبال به جرات می تواند جز ۱۰ تیم برتر جهان باشد.

*می‌توانیم در رشته‌های توپی حرف اول را در آسیا بزنیم

داورزنی با بیان اینکه ما در رشته های توپ و تور می توانیم در آسیا حرف اول را بزنیم و جز بهترین های جهان باشیم، خاطرنشان کرد: ابتدای کار کمی سخت است، اما در ادامه نتایج خوبی خواهد داشت. اگر مشکلات هندبال حل شود این رشته در ریل خود قرار گرفته و به قله های موفقیت می رسد. رحیمی از نیروهای متخصص، علاقمند و متعصب است که بیش از ۳۵ سال است در ورزش منشا خیر است. انتظار ما این است با انسجام بهتر و استفاده از تمام ظرفیت های کارهای خوبی انجام شود.

*مشکل ما در ورزش پول نیست

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، با بیان اینکه در یک رشته گروهی و یک شرایط نسبتا مشابه یعنی در والیبال همین اوضاع حاکم بود، عنوان کرد: هندبال ما سابقه خوبی در استان ها دارد؛ درست است که مشکلات اقتصادی گریبانگیر ورزش کشور شده است، اما اعتقاد دارم مشکل ما در ورزش پول و امکانات نیست.

داورزنی افزود: حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار فضای ورزشی بعد از انقلاب در کشور ساخته شد و این یعنی سرمایه گذاری خوبی در ورزش کشور شد که پایه و اساس برخی از آنها علیرضا رحیمی بود؛ گاهی کار وی به زندان هم کشید اما کارها پیش رفت و به ثمر نشست. چون جزیره ای عمل شده و هرکس دنبال کار خودش بوده است به نتیجه نرسیده ایم. اگر تمام ارگان ها بهم متصل شوند می توانیم انقلابی در ورزش کشور ایجاد کنیم. برای نگهداری اماکن ورزشی حرف های مختلفی پیش آمد و در نهایت شرکت توسعه و تجهیز راه اندازی شد. حدود ۴ هزار سالن نیمه تمام داریم که باید تکمیل شوند.

*تصمیمات جزیره ای مشکل ساز شده است

وی با مقایسه ورزش ایران و با کشوری نظیر صربستان گفت: کشوری مانند صربستان در تمام رشته های گروهی المپیک حضور دارد و این نشان از پیشرفت آنها است. در دو بخش بانوان و آقایان با قدرت در المپیک حاضر می شوند. آنها کشور بزرگی هم نیستند، اما ما با ۸۰ میلیون جمعیت دچار مشکلات مختلفی است که به دلیل تصمیم های جزیره ای‌ خودمان این مشکلات را برای خودمان رقم زدیم.

602

کد خبر: 914962

وب گردی

وب گردی