برای وقت و انرژی ارزشی قائل نیستیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ثبات مدیریتی در کشور معنای خود را از دست داده است، گفت: یک روز با عجله و بدون کارکارشناسی چندین وزارتخانه را ادغام می کنیم تا مثلا دولت را کوچک کنیم، اما هنوز تاثیرات این کوچک سازی را بررسی نکرده ایم که زمزمه تفکیک از گوشه وکنار به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ یوسف داوودی با ابراز تاسف از اینکه برای وقت و انرژی هیچ ارزشی قائل نیستیم، گفت: هنوز مدت زیادی از ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت نگذشته و هنوز یادمان نرفته وقت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی چقدر صرف بررسی این ادغام شد که بار دیگر بحث تفکیک همین وزارت خانه را مطرح کردند و دیدیم که چقدر وقت کمیسیون های مجلس و صحن علنی صرف این بحث شد که هنوز هم ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه کار ما در قوه مقننه این شده که یک چیزی را جمع کنیم و مدتی بعد دوباره آن را پهن کنیم گفت: به بهانه کوچک سازی دولت، وزارت بازرگانی را در وزارت صنایع ومعادن ادغام کردیم و هنگامی که یک وزارتخانه به وجود آوردیم که خودش هزینه ها و مشکلات خاصی داشت، دوباره می خواهیم بازی جدیدی را آغاز کنیم و به گذشته باز گردیم.

نماینده سراب با طرح این پرسش که اگر ادغام ایراد داشته چرا آن را انجام دادیم، گفت: اگر امروز دوباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شود، یعنی مصوبه مجلس هشتم به هیچ عنوان کارشناسی نبوده است.

او با اشاره به اینکه یک وزارتخانه وزیر، معاون، مشاور، مدیرکل و ... دارد گفت: گویا آقایان نمی دانند تفکیک وزارت صنعت، معدن وتجارت به معنای ایجاد یک وزارتخانه جدید نیست بلکه ایجاد دو وزارتخانه است که هر کدام ساختار خودش را دارد. بنابر این تا زمانی که وزرای جدید معرفی شوند و ساختار آنها شکل بگیرد، باید فاتحه صنعت، معدن و تجارت را بخوانیم.

داوودی با اعلام اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش صنعت با تجارت آمیخته شده است، گفت: همین امروز شاهد هستیم که در بخش واردات با تولید یک هماهنگی وجود دارد،‌در صورتی که اگر تفکیک صورت بگیرد، بار دیگر صنعت باید به بازرگانی التماس کند که مشابه تولیدات صنعت داخلی اجازه ورود نگیرند.

او با تاکید بر اینکه امروزه بزرگترین چالش تولید در کشورمان،‌ بازاریابی است، گفت: کدام کارخانه ای را سراغ دارید که بدون قدرت فروش، بتواند کارخانه اش را مدیریت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی خطاب به کسانی که به دنبال تفکیک این وزارت خانه هستند گفت: با وجود این همه مشکلات،‌ به دنبال تفکیک وزارت خانه هستیم. سوال اینجاست که اگر این تفکیک صورت بگیرد، مشکل بیکاری، گرانی، تورم و بسیاری موارد دیگر حل می شود؟

400

کد خبر: 914971

وب گردی

وب گردی