مستمری  اسفند ماه مددجویان با یارانه پرداخت می شود

رییس کمیته امداد گفت : عیدی مددجویان پرداخت شد و مستمری اسفندماه برای مددجویان با هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه ها٬ ۲۶ اسفندماه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز سیدپرویز فتاح در نشست خبری امروز گفت: تا امروز ۹۲ درصد از بودجه دولتی کمیته امداد در سال ۹۶ تخصیص یافت که با توجه به اینکه منابع دولت محدود است در بین دستگاه ها تخصیص خوبی است و این نشان می دهد که در دولت و مجلس از حمایت بالاتری برخورداریم.

رییس کمیته امداد با اشاره به اینکه عیدی مددجویان تحت پوشش پنج شنبه پرداخت شده گفت: مستمری مددجویان همراه یارانه ۲۶ اسفندماه پرداخت می شود.

وی افزود: یارانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مددجو یارانه به حسابشان واریز می شود و علاوه بر یارانه ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای بهداشت و درمان مددجویان تحت پوشش هزینه شده است.

فتاح با اشاره به یارانه مددجویان کمیته امداد ادامه داد: در سال ۹۶، ۲۴۷ میلیارد تومان یارانه نقدی به مددجویان پرداخت شدوکه امسال نیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای مسکن مددجویان هزینه خواهیم کرد.

۳۵ هزار بیمارسرطانی و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی به تحت پوشش بودن بیماران سرطانی و بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: ۳۵ هزار بیمارسرطانی و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند چرا که دفترچه ای که آنها در اختیار دارند کفاف هزینه های سنگین دارو و درمان آنها را نمی دهد و ما به عنوان نیروی کمکی در خدمت شان هستیم و علاوه بر آن ۳۰ تا ۳۵ هزار خانواده سرپرست زندانی نیز تحت پوشش هستند و از خدمات کمیته بهره مند می شوند.

۹ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان مطلقه هستند​

فتاح افزود: همچنین ۹ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان مطلقه هستند و در سال آینده ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا می کند.

وی بیان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد صدقات جمع آوری شده در حوزه اشتغال مددجویان هزینه می شود که این موضوع رابا مراجع در میان گذاشتیم و کاملاً شرعی است.

فتاح با اشاره به پرداخت عیدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: در روزهای اولیه زلزله ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمکهای مردمی کمیته امداد میان همه زلزله زدگان توریع شد.

در زلزله کرمانشاه ۶ هزار واحد مسکن مددجویان آسیب دید

فتاح افزود: در زلزله کرمانشاه ۶ هزار واحد مسکن مددجویان آسیب دید که از این تعداد ۲۵۰۰ واحد باید از نو ساخته شود و ۳۵۰۰ واحد نیازمند تعمیر و بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه به مددجویان اعلام کردیم که همه زلزله زدگان می توانند وام دولت و کمک بلاعوض را دریافت کنند گفت: بر اساس توافق قرار شد دولت ۳۵ میلیون تومان در مناطق روستایی و ۴۰ میلیون تومان در شهرها وام پرداخت کند. همچنین حدود ۷ میلیون کمک بلاعوض برای امور مختلف پرداخت می شود.

فتاح تاکید کرد: اما می دانیم که با وجود وام ها و کمک بلاعوض، این مقدار برای تکمیل واحدهای مسکونی کافی نیست و تا ۹۰ درصد کار ساخت و ساز انجام می شود و با این شرایط 10 درصد مشکل مددجویان باقی می ماند که بر اساس برنامه ریزی ها از محل کمک های مردمی امداد پرداخت خواهد شد.

وی گفت: کار احداث واحدهای مسکونی آغاز شده و در حال انجام است تا زمانی که واحدها کامل نشود بازپرداخت اقساط شروع نمی شود و پس از آن هم ۶ ماه وقت در نظر گرفته می شود و احتمالا بازپرداخت اقساط به سال ۹۸ می رسد.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری و توزیع شد و در حال حاضر تمامی مددجویان این نهاد در مناطق زلزله زده که ۲۴ هزار نفر هستند، کانکس دریافت کردند و برای سال جدید آنها نیز سه برابر مستمری عیدی دریافت کرده اند.

امسال 2 هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شده است

رئیس کمیته امداد به طرح های حمایتی و فقرزدایی اشاره کرد و گفت: براساس تبصره ۱۴ در سال آینده ۷ هزار میلیارد تومان برای مددجویان امداد و بهزیستی در مجلس مصوب شده است که بالاترین رشد را درسالهای قبل داشته است.

فتاح با تاکید بر طرح شهید رجایی گفت: براساس این طرح، زنان و مردان روستایی که به ۶۰ سال سن رسیده و نیازمند هستند، تحت پوشش قرار می گیرند که البته در شهرها، نحوه پوشش فرق می کند.

وی به واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکونی بدون متقاضی به کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با وزارت مسکن توافق کردیم و به منظور حمایت از خانواده هایی که مسکن ندارند که درسال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

طرح محسنین

وی در مورد طرح محسنین گفت: طرح محسنین و طرح اکرام ۲۶ درصد، زکات ۴۰ تا ۵۰ درصد، صدقات ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ودر مجموع تمامی طرح های ما به نسبت سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت .

زهره حاجیان

700

کد خبر: 914973

وب گردی

وب گردی