شان دانشگاه صدا و سیما و شان رسانه ملی بیش از اینهاست / نباید راضی به موقعیت و جایگاه فعلی باشیم

مراسم گرامیداشت چهل و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه صداوسیما، با حضور رئیس رسانه ملی ظهر امروز در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در این مراسم با مهم خواندن جایگاه این دانشگاه، گفت: صداوسیما یک سازمان بسیار مهم و با عظمتی است. به همین دلیل کسانی که در دانشگاه این سازمان رسانه ای تحصیل می کنند افراد بسیار مهمی هستند و دلیل این اهمیت این است که این دانشگاه یک دانشگاه راهبردی است و دانش آموختگان این دانشگاه در آینده از طریق این رسانه به مردم پیام رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هنوز به جایگاه واقعی خودش نرسیده است، افزود: صادقانه بگویم از موقعیت فعلی راضی نیستم. شان این دانشگاه و شان رسانه ملی بیش از اینها است. نباید راضی به موقعیت و جایگاه فعلی باشیم. رضایت به معنای توقف است.

رئیس رسانه ملی در ادامه با تاکید بر اهمیت جایگاه دانشگاه صداوسیما به دیدار مدیران سازمان صداوسیما با مقام معظم رهبری اشاره و روایت کرد: زمانی که تازه به این دانشگاه آمده بودم، جلسه‌ای خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. ایشان در آن سخنرانی از تنها جایی که نام بردند دانشگاه صداوسیما بود. گذشت و یک روزی که برای اقامه نماز به امامت ایشان حضور پیدا کردیم از ایشان پرسیدم در جلسه مدیران سازمان صداوسیما شما فقط از یک جا نام بردید و آن دانشگاه صداوسیما بود. ایشان با این مضمون فرمودند «جهت داشت برای اینکه این دانشکده فوق العاده مهم است. ما باید در آنجا خیلی کار کنیم و اگر اینجا خوب کار کرده بودیم وضعیت بهتر از این بود که وجود دارد»، یعنی انتظارات زیادی هم ایشان از این دانشگاه دارند و این انتظار به حق است.

علی عسکری در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات جهانی در حوزه رسانه، اظهار داشت: امروز به دلیل پیشرفت های زیاد در حوزه علم و فناوری وارد عصر ارتباطات و رسانه ها شده ایم. رسانه ها در زندگی مردم نقش ویژه ای پیدا کرده و ما را در یک فضای بسیار حساس قرار داده اند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه انسان هایی را تربیت می کند که بتوانند رسانه را بفهمند و موقعیت صداوسیما را در کنند. رسانه ما متعلق به یک انقلاب است. این انقلاب دیدگاه خودش را دارد و در قبال نظام سلطه حرف های تازه ای دارد و آن را بر نمی تابد.

رئیس رسانه ملی مشخصه ویژه جهان امروز را رویارویی فرهنگی و رسانه ای دانست و گفت: به تاسی از امام راحل و مقام معظم رهبری، ما یک پیام، موضع و جبهه دردنیا هستیم. جبهه مقاومتیم. از این جهت هم نقش رسانه بسیار بیشتر می شود، زیرا امروز یک رویارویی فرهنگی وجود دارد. یک زمانی مشخصه اش جنگ‌های سخت بود امروز مشخصه اش رویارویی بزرگ تحولات فرهنگی است.

وی افزود: به دلیل ویژگی هایی که جمهوری اسلامی دارد این رویارویی فرهنگی بسیار متفاوت و بزرگ است.

علی عسکری با اشاره به افزایش شبکه های ماهواره ای و ظرفیت فضای مجازی، گفت: دشمن در این حوزه ها قوی کار می‌کند و همه این کارها در جهت تخریب ارزشهای نظام است. یک جا می ماند که می تواند به طور انبوه و گسترده از فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی دفاع کند و آن رسانه ملی است.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: نقشه ها داشتند برای افول جایگاه رسانه ملی و خوشبختانه با غیرت، زحمت و فعالیت برادران و خواهران ما در رسانه، ایستاده و امروز در جایگاه نسبتاً خوبی قرار دارد. این موفقیت یک چیزی ثابت نیست که تصور کنید موفق شدیم و همیشه پویا است. این موفقیت می‌تواند به آنی از بین برود.

علی‌عسگری وظیفه دانشگاه صداوسیما را تربیت انسان های باهوش، هنرمند و دانشمند دانست و با اشاره به مسیر پیش روی نظام جمهوری اسلامی، گفت: دانش آموختگان و پرورش یافتگان این دانشگاه باید در مسیر تعیین شده که منطبق با اهداف انقلاب است گام بردارند.
وی اضافه کرد: نیرویی که در این دانشگاه تربیت شود و وارد سازمان صداوسیما شود آن چیزی است که ما احتیاج داریم. این نیرو باید تمام ابعاد و ویژگی‌های مورد نیاز سازمان را دارا باشد تا بتواند بهتر از سایر نیروهایی که وارد این سازمان می‌شوند عمل کنند.

علی‌عسکری گفت: در حوزه‌های تولید، ارتباطات و فنی و مهندسی باید با جدیت و مجاهدت کار شود.

وی افزود: اساتید خوبی داریم که می توانند به تحقق این امر کمک کنند. اساتید بهتری هم می توانند اضافه شوند. ما باید در سطح جهانی کار کنیم و به آخرین فناوری و روش ها دست یابیم.

رییس رسانه ملی با اشاره به ضعف‌های موجود در حوزه فضای مجازی، گفت: دیدگاه‌های بسیار مهمی در جهان مطرح شده است که باید به آنها تسلط داشته باشیم. ما هنوز در حوزه فضای مجازی خوب کار نکرده‌ایم. اینکه در شرایط کنونی چگونه از ظرفیت‌های آن برای انتقال پیام بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: ما عقبیم و باید شبانه روزی تلاش مجاهدانه داشته باشیم. اگر اساتید ما در زمینه علمی، در زمینه هنری و در زمینه فلسفی رشد داشته باشند و معتقد به اسلام، انقلاب و نظام باشند می‌توانیم آینده خوبی برای این دانشگاه متصور شویم.

در پایان با حضور رییس رسانه ملی از جمعی از مدیران، کارمندان و دانشجویان نمونه تجلیل به عمل آمد و سپس فیلم مرمت و بازسازی شده حاجی واشنگتن ساخته مرحوم علی حاتمی برای نخستین بار در ایران در آمفی تئاتر دانشگاه صدا و سیما به نمایش گذاشته شد.

کد خبر: 914976

وب گردی

وب گردی