نیویورک‌پست: رشد قدرت نظامی ایران اجتناب‌ناپذیر است

روزنامه آمریکایی نیویورک‌پست در مطلبی به بررسی روند پیشرفت قدرت نظامی کشورمان پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز ؛ پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست در مطلبی به بررسی قدرت نظامی رو به رشد جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی همچنان سرفصل اول رسانه‌های بزرگ جهان است به طوریکه این موضوع موجب غفلت آنها از پوشش قدرت نظامی ایران شده است.

در این گزارش آمده است: تحولات دفاعی که اخیرا در ایران رخ داده است، نشان می‌دهد این کشور به قدرت چشمگیری در عرصه موشکی دست یافته است. «آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون» چندی پیش گزارش داد ایران، سامانه دفاع موشکی اس-300 را، که از روسیه خریداری کرده، با موفقیت مستقر و نصب کرده است. به عبارت دیگر، ایران هم اکنون از قابلیت‌های سامانه دفاع موشکی پیشرفته که به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا، «یک جهش کوانتومی» در قدرت نظامی این کشور محسوب می‌شود، برخوردار است.

نیویورک پست در ادامه نوشت: راه‌اندازی این سامانه دفاع موشکی که خود یک «پیشرفت نظامی بزرگ» است، ایران را بیش از پیش به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل می‌کند. پیش از این نیز یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران تایید کرد ایران با وجود فشارهای بین المللی و تحریم‌های گسترده، تولید موشک‌های خود را به سه برابر افزایش داده است.

همچنین به گفته این مقام، ایران اکنون از نظر دفاع موشکی، ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و بمب‌های هوشمند، جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد.

در انتهای این مطلب آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با وضع تحریم‌های جدید اقتصادی سعی در مهار برنامه‌های موشکی ایران دارد، با این حال تهران با وجود تحریم‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه دست یافته است.

کد خبر: 915011

وب گردی

وب گردی