حجازی: تلاشمان میزبانی سومین دوره مسابقات جهانی کیک بوکسینگ  است

رئیس سبک کیک بوکسینگ IKN گفت: تا کنون افتخار دو دوره میزبانی را داشته ایم و حالا به دنبال میزبانی سومین دوره مسابقات جهانی کیک بوکس هستیم.

به گزارش ایسکانیوز ، نشست خبری حمیدرضا حجازی، رئیس سبک کیک بوکسینگ IKN با حضور جهان فیروز، نایب رییس بانوان، صالح مرادنژاد و مهدوی نماینده ورزشکاران و نماینده کمیته داوران این سبک برگزار شد.

حمیدرضا حجازی مسئول سبک کیک بوکسینگ IKN در صحبت های خود اظهار داشت: سبک کیک بوکس فعالیت خود را در ایران از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است در طول این مدت خود تاکنون ۳۰ دوره مسابقه قهرمانی در گروه مردان و ۶ دوره هم در بخش بانوان برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات قهرمانی کشور تا مرحله ماقبل فینال درخصوص پیکارهای مرحله نهایی گفت: رقابت های امسال در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تا مرحله ما قبل فینال برگزار شده است اما از آنجا که سطح این مبارزات بالا بود طبق تصمیم مسئولان کمیته برگزاری مسابقات، بین مرحله نیمه نهایی و فاصله نهایی وقفه ای چند هفته ای رخ داد.

حجازی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: در مرحله فینال که قرار است روز جمعه ۲۵ اسفند ماه برگزار شود، ما هفت بازی خواهیم داشت، یک بازی در رده نوجوانان، یک بازی در رده سنی جوانان و پنج بازی هم در اوزان -۶۰، ۷۰-، ۸۰-، ۹۰-، ۹۰ + بزرگسالان خواهیم داشت تا در نهایت به نفرات برگزیده کاپ و کمربند قهرمانی اهدا شود.

مسئول سبک کیک بوکس درباره کمربندهای قهرمانی که قرار است به ورزشکاران اهدا شود، گفت: ما هرکدام از این کمربندها را به قیمت ۵ هزار یورو از فدراسیون جهانی خریداری می کنیم این در حالی است که می توان این کمربندها را بسیار زیباتر هم در ایران طراحی کرد، اما دلیل صرف این هزینه این است که ورزشکارانی که این کمربند را دریافت می کنند در فدراسیون جهانی هم ثبت شوند. این کمربندها هر سال تغییر می کنند و شکل جدیدی از آنها رونمایی می شود.

وی در ادامه صحبت های خود؛ اظهار داشت: کیک بوکس رشته جوانی در ایران است اما توانسته است در این مدت به جایگاه خوبی دست یابد. ما اهل شعار دادن نیستیم و در عملکردمان نشان داده ایم که تا چه حد قدرتمند هستیم.ایران تاکنون افتخار این را داشته است تا دو دوره از رقابت های قهرمانی جهان را میزبانی کند و تلاشمان در سال ۹۷ این است که بتوانیم سومین میزبانی را هم از مسابقات جهانی داشته باشیم.

مسئول سبک کیک بوکس در پاسخ به این سوال که مسابقات قهرمانی کشور تنها با حمایت حامی مالی برگزار می شود یا کمکی هم از فدراسیون ورزش های رزمی به آنها رسیده است، گفت: بدون شک وقتی رویدادهایی که برگزار می شود تمامی اعضای یک زنجیره در آن دست دارند، من تشکر می کنم از رشیدی رییس فدراسیون ورزش های رزمی که همواره نگاه خوبی به سبک کیک بوکس داشته اند.

602

کد خبر: 915015

وب گردی

وب گردی