اجساد با طناب انتقال داده می شوند/ حضور مقامات هواپیمایی ترکیه در منطقه

استاندار چهارمحال و بختیاری در رابطه آخرین اخبار برای انتقال اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای گفت: بالگرد در بالای کوه در حال شناسایی برای نشست در منطقه است تا اجساد را به پایین کوه انتقال دهد و اگر امکان فرود نباشد اجساد را با طناب به داخل بالگرد انتقال می دهند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در حال حاضر گروه های امداد و نجات در منطقه سقوط هواپیما مستقر هستند.

وی ادامه داد: این سقوط در منطقه «کوه هلن» اتفاق افتاده که این کوه به بلندی 2000 متر است که حدود 50 نفر از نیروهای امداد و نجات از روز گذشته در منطقه مستقر و در حال شناسایی اجساد و قطعات هواپیما هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بالای کوه بالگردها در حال شناسایی مکانی مناسب برای نشستن در منطقه هستند تا اجساد را به پایین کوه انتقال دهند و اگر امکان فرود بالگرد نباشد اجساد را با طناب به داخل بالگرد خواهند کشید و در صورت این که اجساد را نتوانند به بالگرد انتقال دهند به صورت دستی به پایین کوه خواهند رساند.

عباسی با بیان این که خانواده برخی از جانباختگان و همچنین مسوولین ترکیه به فرودگاه شهرکرد آمده اند، افزود: در حال حاضر خانواده ها در هتل آزادی شهر مستقر هستند تا پس از جمع بندی و طی کردن فرآیند قانونی یعنی با صدور دستور دادستان استان و شهرستان اجساد تحویل خانواده ها شود.

وی ادامه داد: منطقه بسیار کوهستانی و صعب العبور است زیرا این سقوط در میان دو کوه اتفاق افتاده اما در حال حاضر کارهای امدا دو نجات را انجام می دهند، انتقال جنازه ها اما نیروها در حال جست وجو هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نیروهایی که از ایران در این منطقه حضور دارند شامل نیروهایی از هلال احمر، منابع طبیعی نیروی انتظامی، ارتش، نیروهای بهداشت و درمان و اورژانس می شود.

عباسی همچنین گفت: از ترکیه مسوولین وزارت امور خارجه و مسئولین هواپیمایی برای شناسایی صحنه و بررسی موضوع در فرودگاه شهرکرد در حال حاضر حضور پیدا کرده اند و قرار است که آنها را به هتل آزادی شهرکرد انتقال دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، یک جت شخصی متعلق به کشور ترکیه و حامل ۱۱ سرنشین عصر یکشنبه در حریم هوایی ایران سقوط کرد. این هواپیما که شارجه در امارات متحده عربی را به مقصد استانبول ترک کرده بود، در حوالی شهرکرد سقوط کرد. هواپیما در زمان عبور از ایران در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو می‌شود و بر اساس شواهد به دست آمده در جنوب غرب اصفهان در بین منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن سقوط می‌کند. منطقه هلن در شهرستان‌های اردل و لردگان و کیار از توابع چهار محال و بختیاری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

تاکنون بر اساس اعلام رئیس سازمان امداد و نجات ۱۰ نفر از سرنشینان سقوط هواپیمای ترکیه ای پیدا شده و جستجوی برای یافتن نفر آخر ادامه دارد.

همچنین به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری جعبه سیاه هواپیمایی ترکیه ای پیدا شده است.

با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما، معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری دستور انتقال آن را به دامنه کوه توسط بالگرد را صادر کرده است.

جعفر مردانی همچنین از انتقال 10 جسد شناسایی شده توسط بالگردهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به فرودگاه شهرکرد برای انجام کارهای قانونی خبر داد.

901/900

کد خبر: 915031

وب گردی

وب گردی