آخوندی اولویت‌ ها را رعایت نکرد/ ادامه روند موجود در وزارت کار چالش‌ها را بیشتر می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ادامه روند فعلی ربیعی تنش ها ادامه دار و چالش های بین مجلس و وزات کار بیشتر می شود.

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره استیضاح ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استیضاح ربیعی روز سه شنبه وارد صحن مجلس شورای اسلامی می شود، در زمینه نتیجه استیضاح نظر دقیقی را نمی توان ارائه داد که چراکه 290 نماینده در مجلس حضور دارند و طبیعتا نظرات متفاوتی را نسبت به عملکرد وزیر ارائه خواهند داد.

او در ادامه بیان کرد: تعدادی از استیضاح کنندگان در روز استیضاح ضمن حضور در صحن مجلس شورای اسلامی، سوالات خود را مطرح و وزیر باید مسائل مورد نظر استیضاح کنندگان را توضیح دهد، با توجه به توضیحات وزیر ممکن است نمایندگان قانع و نسبت به استیضاح وزیر رای ندهند.

بیگدلی با بیان اینکه تمام مسائل وزیر کار مرتبط به روز استیضاح و نیز توضیحاتی است که باید نسبت به عملکرد خود ارائه دهد، افزود: ربیعی هفته گذشته توضیحاتی را در کمیسیون ارائه کرد اما به دلیل اینکه نمایندگان نسبت به توضیحات ارائه شده از سوی وزیر متقاعد نشدند، آن را به صحن مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در کشور با جابجایی افراد برطرف نمی شود، گفت: من یکی از منتقدین نسبت به عملکرد وزیر کار هستم اما با جابجایی وزیر نه تنها مشکلات وزارتخانه برطرف نمی شود بلکه وضعیت حاکم بدتر نیزخواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ربیعی پنج سال است که تجربه وزارت کار را دارد و از مشکلات حاکم در وزارتخانه باخبر است در صورتی که ربیعی خواستار ادامه سکانداری وزارت کار است باید به تعهداتی که در دوران اخذ رای اعتماد مطرح کرده بود، عمل کند.

بیگدلی افزود: ربیعی باید نسبت به مدیران مجموعه، معاونان و مدیران صندوق ها احیاگری انجام دهد، درصورتی که این اقدام را انجام دهد بهترین گزینه برای اداره وزارت کار، خواهد بود اما در صورت ادامه این روند تنش ها ادامه دار و چالش های بین مجلس و وزات کار بیشتر می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کار نسبت به دولت قبل عملکرد موفق تری را از خود ارائه داده است، گفت: وزیر کار نسبت به ایده آل ها موفق نبوده است اما در دولت قبل تامین اجتماعی به حالت حیاط خلوتی تبدیل شد که ربیعی قادر بود تا 50 درصد از وضعیت موجود را بهبود ببخشد اما با تمام تفاسیر باید این نکته را در نظر گرفت که آیا زیرساخت و ابزارهای لازم برای رسیدن به اهداف موردنظر در اختیار وزیر قرار گرفته و وزیر کوتاهی کرده است؟

او با اشاره به اینکه وزات کار، تعاون و رفاه اجتماعی متشکل از 5 وزارتخانه است، اظهار داشت: وزارت کار در بیشتر مسائل مانند اقتصاد، صنعت، درمان، کار و رفاه اجتماعی وظایفی را بر عهده دارند؛ بنابراین وظایف موجود در وزارت کار بسیار گسترده است.

بیگدلی گفت: صندوق ها نزدیک به 36 سال بود که با برخی از مشکلات همراه بودند، بنابراین صندوق ها با انبوهی از مشکلات در اختیار وزیر قرار گرفته است اما به طور قطع معضلات موجود در وزارت کار با استیضاح وزیر برطرف نخواهد شد بلکه باید فرصت 3 تا 6 ماهه به وزیر داده شود تا برخی از اقدامات را در دستور کار قرار دهد و تجدیدنظری را در تغییر مدیران خود انجام دهد.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به نظر می رسد عامل اصل ورشکستگی صندوق ها و شرکت ها ضعف مدیران بوده است.

او در ادامه به عملکرد آخوندی، وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: آخوندی به عنوان یکی از وزیران موفقی بود که مدیریت وزارت راه را در اختیار قرار گرفت اما نمایندگان باید این نکته را در نظر بگیرند که بودجه عمرانی طی 4 سال گذشته چقدر بوده است که حالا معتقد به عملکرد ضعیف آخوندی هستند؟

بیگدلی افزود: یکی از ایراداتی که نسبت به عملکرد آخوندی وارد شد، بحث ناوگان هوایی کشور بود که باید دید آیا امکانات لازم در اختیار وزیر قرار گرفته که بتواند تغییری در این حوزه ایجاد کند یا خیر؟ در صورتی که اختیارات لازم به وزیر داده می‌شد باید توقع اصلاح در حوزه هوایی را از آخوندی داشت.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یکی از انتقادات من نسبت به آخوندی در بحث عمرانی است که البته خوب عمل کرده اما برخی از اولویت‌بندی ها را رعایت نکرد.

او در پایان افزود: در صورتی که نمایندگان بخواهند در خصوص آخوندی سیاسی عمل کنند، تا حدودی کار آخوندی برای متقاعد کردن نمایندگان سخت خواهد شد اما در صورت در نظر گرفتن تخصص ها باید گفت که عملکرد آخوندی در این دوران بد نبوده است.

401

کد خبر: 915044

وب گردی

وب گردی