حسینی: فربه کردن دولت تحمیل هزینه های اضافه به نظام است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه اکنون چندین سال از ادغام وزارت صنعت می گذرد گفت: اکنون نه تنها تفکیک این وزارت خانه به مصلحت نیست، بلکه هزینه های بسیاری را روی دست دولت و نظام می گذارد.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به قانون بودجه سالیانه گفت: متاسفانه حدود 80 درصد بودجه دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت می شود و همین مبلغ باعث می شود تا نتوانیم به بخشهای دیگر از جمله بودجه های عمرانی توجه لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه هر بخشی از مدیریت کشور می بایست نیازهای خودش را تامین کند گفت: زمانی که وزارت صنعت، معدن وتجارت ادغام شد، شاید به ظاهر با مشکلاتی رو به رو شد. اما وقتی ساختارها شکل گرفت و مراجعه کنندگان متوجه شدند که نیاز به کاغذ بازی نیست و به سادگی می توان تمام اقدامات را بدون کاغذ بازی بین وزارتخانه ای در یک وزارتخانه انجام داد، متوجه شدیم که ادغام بدی هم نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه اکنون چندین سال از ادغام این وزارتخانه می گذرد گفت: اکنون نه تنها تفکیک این وزارت خانه به مصلحت نیست، بلکه هزینه های بسیاری را روی دست دولت و نظام می گذارد تا دوباره یک وزارتخانه به دو وزارتخانه تبدیل شود و همه چیز مانند روز اول بشود.

حسینی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث می شود تا کادرسازی صورت بگیرد گفت: اول اینک دو وزیر خواهیم داشت که هر کدام برای خودشان معاونت هایی را تعریف می کنند و هر کدام از اینها تجهیزات خاص خودشان را می خواهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه امروزه به دنبال اجرای سیاستهای برنامه ششم توسعه هستیم گفت: در برنامه ششم بر کوچک کردن برای چالاک کردن دولت تاکید شده در حالی که تصمیماتی مانند تفکیک وزارتخانه ها مطرح می شود که مغایر این سیاست ها است.

بنابر این در همان روز اول تفکیک باید بودجه کلانی را برای تفکیک وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین کنیم که در شرایط کنونی که کشور با کمبود بودجه رو به رو است، هزینه گذاشتن روی دست دولت کار درستی نیست.

301

کد خبر: 915077

وب گردی

وب گردی