دختران دانش آموز حق دارند درباره الگوهایی که به آنها ارائه می دهیم سوال کنند

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: شرط الگوبرداری دختران امروز این است که ترسیم این الگو با نگاه زن امروز سنخیت پیدا کند و تک بعدی نباشد.

به گزارش ایسکانیوز ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان در همایش «بانوی امید» که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است، گفت: خوشحالم در این جشن حضور دارم. تشکر می کنم از تلاشتان برای پیشرفت دختران این سرزمین خصوصا که وزیر آموزش و پرورش هم پیشرفت ها را ذکر کردند و هم برخی مشکلات را و ما هم امیدواریم بتوانیم پیشرفت ها را خصوصا در بعد کیفی و انسان پروری داشته باشیم چرا که هدف ما رسیدن به مقام انسانیت است.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش به الگوبرداری در بحث آموزش و پرورش اشاره کردند و باید گفت شرط الگوبرداری این است که ترسیم این الگو با نگاه زن امروز سنخیت پیدا کند و تک بعدی نباشد چون دختر دانش آموز ما حق دارد درباره الگوهایی که به او ارائه می دهیم پرسش کند.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم به خواست ها و مطالبات نسل امروز برسیم و برای آنها محدودیت و موانع ایجاد کنیم از روش های ما و الگوهای ما استقبال نمی کنند. جوان امروزی انتظارات دیگری از ما دارد و در بعد کلان هم این بحث را داریم که چقدر توانستیم با نسل جوان ارتباط بگیریم و در عمل ارزش ها را به آنها منتقل کنیم.

ابتکار تصریح کرد: فاطمه زهرا(س)یک انسان فرهیخته و سخت کوش و صبور و پیشرو بودند و بسیار مهم است ما این جامعیت شخصیت را به عنوان الگو ارائه دهیم.
مهر
706

کد خبر: 915104

وب گردی

وب گردی