سرپوش گذاشتن بر جنایات انگلیس و عربستان دلیل حمله اخیر به سفارت ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دلیل حمله اخیر به سفارت ایران در انگلستان را سرپوش گذاشتن بر جنایات انگلیس و عربستان در منطقه دانست.

ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره ریشه اصلی جریان متهاجم به سفارت ایران در لندن گفت: خوشبختانه انقلاب اسلامی در حال حاضر به دنیا صادر شده و یکی از نتایج آن تشکیل گروه های مقاومت در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: جبهه مقاومت توانسته با اقتدار به زیادی خواهی ها و تجاوزهای آمریکا در منطقه پاسخ مناسب بدهد و آن ها را از منطقه خارج کرده بکند؛ لذا عصبانی ترین کشور در این راستا ایالات متحده آمریکا است.

حسن بیگی ادامه داد: از سویی دیگر امروز محور مقاومت در پشت درب های فلسطین اشغالی صف آرایی کرده و متجاوز را محکوم می کند و حقیقتا امروز قدرت مقاومت اسلامی چندین برابر گذشته است به همین خاطر رژیم صهیونیستی نیز به شدت نگران شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که عربستان سعودی به دلیل قدرت محور مقاومت دچار سردرگمی و آشفتگی شده است تصریح کرد: پول عربستان سعودی گروه هایی مثل داعش و القاعده را درست کرد؛ عربستان سعودی به عنوان کشوری با اسلام آمریکایی و سرباز صهیونیسم در منطقه ایفای نقش می کند.

وی اضافه کرد: 3 کشور اسرائیل،آمریکا و عربستان سعودی به دلیل شکست هایی که از محور مقاومت خورده اند می خواهند بر روی این شکست ها به وسیله فرافکنی سرپوش بگذارند.

حسن بیگی با اشاره به سفر بن سلمان به انگلیس اذعان داشت: این سفر دارای دو نکته اساسی است؛ نکته اول ای سلاح هایی است که اخیرا انگلیس به عربستان سعودی فروخته که این سلاح های کشتار جمعی ست و از نظر قواعد بین المللی ممنوع است. نکته دوم نیز تظاهرات مردم انگلیس بر علیه سفر بن سلمان است و لذا انگلیس تلاش می کند با اقداماتی خشن ذهن افکار عمومی را به سویی دیگر جهت دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات پلیس انگلیس در جریان حمله به سفارت ایران خاطر نشان کرد: پلیس انگلیس آگاه بود که همچین گروهی قصد حمله به سفارت ایران را دارد؛ الارغم این آگاهی و مسئولیتی که برای دفاع از سفارت داشته اند اقدام به دفاع نکردند.

حسن بیگی در پایان تاکید کرد: عربستان سعودی، انگلیس، آمریکا و اسرائیل آخرین حربه های خودشان را در این دیدند که گروه های مختلفی را در داخل کشورها تحریک بکنند که به اماکن و سفارت خانه های جمهوری اسلامی حمله بکنند تا بر اقدامات ضد بشری خود سرپوش بگذارند.

302

کد خبر: 915112

وب گردی

وب گردی