تعطیلی واحدهای تولیدی در سال تولید و اشتغال/ سرانجام کسبه پلاسکو

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی گفت: در سال 96 بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شدند و واحدهای فعال نیز تنها با 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

مجتبی درودیان رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به مهمترین مشکل این صنف درسال 96 گفت: مالیات از مشکلات اصلی این صنف در سال 96 بود و برخورد نامناسب اداره دارایی با اصناف موجب نابودی و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است.

او افزود: دریافت مالیات به ناحق در سال های اخیر موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و خروج آنها از تهران شده است. ضمن این که همین سختگیری‌ها موجب شده تا واحدهای تولیدی به پارکینگ خانه‌ها و کارگاه‌های زیرزمینی منتقل شوند، به نوعی که اکنون در منطقه یافت آباد تهران بسیاری از خانه‌ها محل تولید پوشاک هستند.

درودیان تصریح کرد: هر سال سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف تفاهم می‌کند که تنها 10 تا 15 درصد مالیات اصناف را افزایش بدهد اما در عمل میزان مالیات دریافتی از اصناف بسیار بیشتر از این رقم است.

او به این نکته نیز اشاره کرد که ماموران مالیاتی در بسیاری از موارد به صورت سلیقه ای اقدام به دریافت مالیات می‌کنند و در عمل مالیات به صورت قانونی دریافت نمی شود.

بدقولی مسئولان در برابر کسبه پلاسکو

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با اشاره به تعطیلی 30 تا 40 درصد واحدهای تولیدی در سال 96 که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده بود، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در این سال تعطیل شدند و واحدهایی که سزپا هستند نیز تنها با 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

او با اشاره به سرانجام وضعیت کسبه پلاسکو افزود: از بین کسبه پلاسکو بیش از 425 واحد عضو اتحادیه ما هستند که در حال حاضر در پاساژهای نور و تجارت جهانی مشغول فعالیت هستند.

درودیان تصریح کرد: قرار بود وام 300 میلیونی به کسبه پلاسکو بدهند که هنوز این تسهیلات به همه اختصاص نیافته، ضمن این که در سال 96 چندین بار مسئولان وعده دادند که کلنگ احداث ساختمان جدید پلاسکو را به زمین می زنند اما این امر محقق نشد.

او تاکید کرد: با وجود وعده های بسیار مسئولان کلنگ زنی و احداث ساختمان جدید پلاسکو به سال 97 موکول شده است.


400

کد خبر: 915185

وب گردی

وب گردی