تعامل صنعت و دانشگاه به هر دو طرف هویت می بخشد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: اگر در تعریف مسأله دانشگاه در کنار صنعت بود، تعریف جامع تری صورت می گرفت و چون صنعت به تنهایی مسأله و نیاز خود را تعریف می کند، نتیجه ی مطلوبی اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مهندس ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در جمع اعضای هیأت علمی و مسؤلان دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: جلسه و تعامل با دانشگاه آزاد بسیار خوب پیش می رود که ما صنعتی ها همکاری با دانشگاه ها را خیلی دوست داریم.

او افزود: در جامعه به دلیل سرعت خوب رشد دانشگاه ها، فاصله ی بین نیازهای بخش صنعت با جامعه ی آموزشی کشور افزایش یافته و این گپ آنقدر زیاد شده است که طرف های مقابل همدیگر را قبول ندارند که دانشگاه ها بخش های صنعتی را تأیید نمی کنند و احساس صنعت این است که دانشگاه نمی تواند مشکل آن ها را حل کند و باید این معضل حل شود و تعامل دوطرفه برقرار گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز تصریح کرد: دانشگاهیان به شناخت مرزهای دانش علاقمندند و تمایل دارند این مرزها را دنبال کنند اما صنعت درگیر مسائلی است که شاید از دید واحدهای دانشگاهی بسیار پیش پا افتاده باشد و بخش صنعتی علاقه دارد در کنار دانشگاه ها بتواند رشد کند و مشکلات درونی خود را حل کند.

او با بیان اینکه صنعت در حال حل مشکلات خود است چون به حیات خود ادامه می دهد افزود: صنعت برای حل مشکلات خود هزینه های گزافی می پردازد و ارتباط دانشگاه با صنعت همواره مورد بحث بوده است اما ما جهت همکاری تنها با شخص سرو کار داشتیم نه دانشگاه و تعامل بخش صنعتی با علمی کشور به افراد و اعضای هیأت علمی محدود می شود.

اسکندری با بیان اینکه، صنعت معضلات خود را حل می کند ادامه داد: اگر در تعریف مسأله دانشگاه در کنار صنعت بود، تعریف جامع تری صورت می گرفت و چون صنعت به تنهایی مسأله و نیاز خود را تعریف می کند، نتیجه ی مطلوبی اتفاق نمی افتد هم چنین دانشگاه ها وظایف اجتماعی و سیاسی نیز بر عهده دارند که یکی از این وظایف اجتماعی آن است که دانشگاه ها در کنار هم تعریف مسأله کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز خاطر نشان کرد: در صنعت کشور به خصوص حوزه ی انرژی حرف های جدی تری داریم که برخی اهداف ما مطلوب دانشگاهیان است و حوزه هایی که صنعت برق کشور در آن حرکت می کند برای تصرف مرزهای دانش نیز برنامه هایی دارد.

او گفت: باید دست در دست هم دهیم تا ارتباط موثری ایجاد کنیم و در کنار آن به صنعت هویت دهیم و از طرفی با گسترش تعاملات صنعت و دانشگاه، محصول دانشگاه ها یعنی دانشجو نیز احساس هویت پیدا می کند که زمان فارغ التحصیلی صرفا یک فرد تئوری محور و درس محض خوانده نباشد و ضرورت دارد مهارت کافی را برای ورود به صنعت کسب کند که صنعت از این موضوع حمایت می کند و خوشبختانه قوانین و مقررات حمایت کننده ی فراوانی در صنعت و دانشگاه در اختیار داریم که باید از این پتانسیل استفاده کرد تا نتیجه ی مطلوبی از پیشرفت صنعتی کشور را شاهد باشیم.

202

کد خبر: 915315

وب گردی

وب گردی