آزادی زندانیان زن محکوم به جرایم غیرعدم و غیرکلاهبرداری /دستبندهای چرمی برای بازکردن بندهای فلزی زنان زندانی

 عواید فروش از دستبندهی چرمی مراسم گلریزان «ارمغان 2» با هدف آزادی زندانیان زن محکوم به جرایم غیرعدم و غیرکلاهبردار در اختیار ستاددیه قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز جشنی با نام جشن میلاد کوثر به مناسبت خجسته زادروز ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، امروز دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد. جشنی که عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیزدر آن حضور داشتند.
عباس صالحی در این مراسم درباره نقش زنان در پویایی جامعه اظهارکرد: یکی ازحوزه‌های قابل توجه که زنان در آن حضور موثر دارند فرهنگ، هنر و ادب جامعه ایران است؛ چون بخش قابل توجهی از هنرها و صنایع دستی ما مرهون تلاش‌ها و وامدار حضور خلاقانه این بانوان است.
وی ادامه داد: از این رو، اگر ازچیزی به نام صنایع دستی وهنرهای سنتی سخن می‌ گوییم و از آن به عنوان بخشی از هویت ایرانی یاد می‌ کنیم، برای دستیابی به این گنجینه زنان زیادی پای آن نشسته ‌اند و آنها را تا آسمان زیبایی رسانده‌ اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه آماری از فعالیت زنان در عرصه داستان‌ نویسی گفت: در بازه زمانی سال‌های 1310 تا 1339 تعداد مردان 270 نفر و تعداد زنان 25 نفر بوده اما این روند در دهه اخیر نشان می‌دهد حضور زنان به صورت تصاعدی افزایش یافته است که این حکایت از موقعیت جدید زنان در کشورمان دارد.
صالحی همچنین آماری درباره روند رو به رشد آثار شعر منتشر شده در دهه‌های مختلف ارائه واظهارکرد: در سال 63 تعداد مردانی که کتاب شعر منتشر کردند، 353 نفر و تعداد زنان 12 نفر بود اما در ادامه به عنوان نمونه تعداد زنانی که در سال 83 کتاب شعرمنتشر کردند با نسبت متفاوت‌تری به 496 نفر زن و تعداد یک‌هزار و 722 نفر مرد رسید. این جوهره انقلاب اسلامی بود که زنان در مشارکت‌های اجتماعی نقش فعال‌تری ایفا کنند.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در سخنانی اظهارکرد: خرسندیم امروز درخشش زنان ایرانی بویژه در عرصه‌های هنری و ورزشی به حدی است که درعرصه جهانی زبانزد همه شده که البته نباید فراموش کرد زنان در حوزه فرهنگی متحمل سختی‌های بسیاری هستند که از مهمترین مشکلات برخوردهای سلیقه‌ای توسط برخی افراد است.
وی ادامه داد: حضور زنان درعرصه‌های هنری تاثیرات زیادی دارد زیرا جدای از قدرت اثرگذاری نیمی ازمخاطبان جامعه را زنان ما تشکیل می‌دهند. برای همین منظور مصایب این زنان در هر قشری و هرموقعیتی حتی اگر در بند زندان جزو دغدغه‌های ما به شمار می‌آید.
ابتکار اظهارکرد: موضوعی که امروز ما را گرد هم آورده، کمک برای آزادی 250 زندانی زن تحت حمایت ستاد دیه است تا با اقدامی به سهم خودمان شاهد آزادی جمع زیادی از مادران این سرزمین در روزهای زیبای بهار پیش رو باشیم و آنان را با دستان پرمهر خود به آغوش خانواده هایشان باز گردانیم.
براساس این گزارش، به منظور بهره ‌مندی زنان جرایم غیرعمد از آخرین آثار مکتوب چاپ شده تعداد 18 میلیون مجلد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌ ندامتگاه‌های کشور اهدا شد.
همچنین صنایع دستی مانند دستبندهای چرمی برای آزادی زنان در بند به فروش گذاشته شد.

ایرنا

700

کد خبر: 915348

وب گردی

وب گردی