پارلمان سومالی مانع فعالیت شرکت بنادر اماراتی در کشورش شد

پارلمان جمهوری سومالی امروز در جلسه خود مخالفت با توافقنامه سه‌جانبه امارات-اتیوپی و جمهوری خود‌خوانده سومالی برای بهره‌برداری از بندر "بربره" را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم، پارلمان سومالی امروز دوشنبه در جلسه‌ خود به بررسی توافقنامه سه‌جانبه امارات- اتیوپی و سومالی‌لند پرداخت و مخالفت با این توافقنامه را اعلام کرد.

"احمد عوض" وزیر خارجه سومالی نیز از بیانیه اتحادیه عرب درباره این توافقنامه جنجالی که طی آن بر ضرورت احترام به حاکمیت سومالی و تمامیت ارضی آن تأکید کرده بود، استقبال کرد.

عوض گفت که بیانیه اتحادیه عرب حاوی چهار نکته اساسی است که از جمله آن ضرورت سیطره دولت فدرال سومالی بر اراضی و حریم هوایی و دریایی خود است.

اتحادیه عرب همچنین در بیانیه خود بر حمایت از هیأت اتحادیه آفریقا (امیسوم) در سومالی و کمک به احیای صلح و ثبات در این کشور تأکید و آورده است که حمایت از موسسات سومالی به خصوص در زمینه صلح و احیای امنیت ادامه خواهد داشت.

دولت فدرال سومالی میانجی‌گری اتحادیه عرب در توافقنامه بربره را خواستار شده بود.

"بربره" شهری در ساحل سومالی در خلیج عدن است و یکی از بندرهای مهم صادرات این کشور به نقاط دیگر به شمار می‌رود. امارات در سال 2017 با "سومالی‌لند" قرارداد امضا کرد.

کد خبر: 915363

وب گردی

وب گردی