طرح انتقال آب سیستان از مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان از مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، سید دانیال محبی که سحرگاه امروز با هدف بازدید و ارزیابی چندین پروژه در شمال استان عازم منطقه سیستان شده است، در بازدید از قطعه ٥ پروژه بزرگراه ترانزیتی «چابهار-زاهدان-زابل»، تسریع در اجرای این پروژه را به منظور بهره برداری مردم قبل از تعطیلات نوروز، مورد تاکید قرار داد.

وی طول این قطعه را ٤٠ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ٢٠ کیلومتر از این قطعه با اعتبار ٢٨٠ میلیارد ریال احداث شده است که با تزریق ٢٠ میلیاردریال به این پروژه تا قبل از تعطیلات نوروز آماده بهره برداری می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با الحاق این ٢٠ کیلومتر، محور زاهدان به زابل از مسیر زاهدان تا سه راهی «دشتک» دوبانده می شود، ادامه داد: با بهره برداری از قطعه ٥ این بزرگراه، ٩٠ کیلومتر از ٢٠٠ کیلومتر باند دوم بزرگراه زیر بار ترافیک می رود.

همچنین محبی در ادامه این سفر به منظور بررسی کلیات طرح انتقال آب به مزارع سیستان با حضور در در کارگاه طرح و پروژه «هامون ۱» اضهار داشت: طرح انتقال آب به مزارع دشت سیستان از مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ناپایدارترین شرایط کشاورزی کشور که مربوط به منطقه سیستان است به پایدارترین شرایط کشاورزی کشور تبدیل می شود.

901/900

کد خبر: 915413

وب گردی

وب گردی