گروه موسیقی «ژیوار» به کمک زلزله زدگان کرمانشاه می‌آید

گروه موسیقی «ژیوار»، ویژه بانوان و با هدف کمک به کودکان زلزله زده سرپل ذهاب در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می روند.

به گزارش ایسکانیوز، گروه «ژیوار» ویژه بانوان، به سرپرستی و خوانندگی ژیوار شیخالاسلامی و با اشعاری از شکوه کردستانی، پنج شنبه و جمعه 24 و 25 اسفند در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، «ژیوار» نخستین گروه موسیقی کردی بانوان است که در سال 1379 توسّط ژیوار شیخ الاسلامی تأسیس شده است. کنسرت اخیر این گروه که آهنگسازی و تنظیم آن را رامین خسروی بر عهده دارد در دو بخش خواهد بود. در بخش نخست قطعاتی همچون «دیدم صنمی»، «دلشوره باران» و ... اجرا میشود. بخش دوم کنسرت «ژیوار» نیز دربرگیرنده قطعاتی همچون «دلم زندانی»، «چنور»، «کابوکی» و ... خواهد بود. همچنین تکنوازی تار، تکنوازی قانون، دونوازی عود و تنبک، تکنوازی دف و سولوی کمانچه از جمله برنامههای گروه «ژیوار» در این اجراها خواهد بود.

اعضای گروه موسیقی «ژیوار» عبارتند از: ژیوارشیخ الاسلامی(سرپرست و خواننده)، تینا لاجوردیان(عود)،

آناهیتا جزء رمضانی(تار)، اهدا مصلحی(قانون)، شیدا عبادت دوست(کمانچه)، کمیا نیکپورفرخ(کمانچه)،

آتوسا افشاری(تنبک)، صبا ذوالفقاری (دف و بندیر)، حرکات آئینی: چهرزاد شیخ الاسلامی.

کنسرت موسیقی «ژیوار» 24 و 25 اسفند ساعت 20 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود. این گروه در نظر دارد بخشی از درآمد حاصل از اجرا را صرف تهیه عیدی برای کودکان زلزله زده سرپل ذهابی نماید. علاقمندان میتوانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

503

کد خبر: 915423

وب گردی

وب گردی