جواد محقق: رشته ادبیات پایداری فراتر از مدرک مورد توجه قرار گیرد

معاون بنیاد شعر و ادبیات داستانی، گفت: دانشجویان رشته ادبیات پایداری در هر دانشگاهی به گونه ای تربیت شوند که فراتر از کسب اطلاعات یا مدرک دانشگاهی، بتوانند خودشان از تولید کنندگان ادبیات این حوزه باشند.

جواد محقق در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت رشته ادبیات پایداری، گفت: راه اندازی این رشته در نوع خوب کار بسیار خوبی است در صورتی که تنها محدود به یک مدرک دانشگاهی صرف نشود.

وی افزود: رشته ادبیات پایداری اگر تبدیل به سایر رشته های دانشگاهی مانند رشته ادبیات فارسی که بسیاری از فارغ التحصیلانش کار ادبی خاصی انجام نمی دهند نشود، آن وقت به هدف خود رسیده است.

محقق ادامه داد: امیدوارم دانشجویان رشته ادبیات پایداری در هر دانشگاهی به گونه ای تربیت شوند که فراتر از کسب اطلاعات یا مدرک دانشگاهی، بتوانند خودشان از تولید کنندگان ادبیات این حوزه باشند.

معاون بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: تولید آثار ادبی از سوی دانشجویان ادبیات در دانشگاه باید اتفاق بیفتد والا به صرف اینکه مدرکی در حوزه مورد نظر گرفته شود چندان مثمرثمر نیست.

وی درباره قابلیت های دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش رشته ادبیات پایداری نیز گفت: تفاوتی میان دانشگاه های دولتی و غیره با یکدیگر در این میان نیست. اگر خود افراد اهل مطالعه باشند قطعا با راهنمایی اساتید اهل فن می توانند به پرورش استعداد نوشتن در این زمینه کمک کنند.

محقق خاطرنشان کرد: البته اگر اساتید اهل تولید نباشند، بعید است که شاگردانشان چندان تمایلی به ادامه فعالیت در رشته ادبیات و تولید آثاری از این دست را داشته باشند و این نقیصه با تمرکز بر اهمیت استاد قابل رفع است.

502

کد خبر: 915464

وب گردی

وب گردی