کاوه آفاق: ایران لایق مردمی آگاه و ایثارگر است/دانشگاه آزاد به ارز آوری هنری بومی کمک کرد

خواننده قطعه «شال» گفت: ایران لایق مردمی  آگاه و ایثارگر است که همه‌مردم جهان را همچون خانواده خود دوست بدارند. 

کاوه آفاق در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره کتاب پیشنهادی برای پرکردن اوقات فراغت افراد در ایام نوروز، اظهار کرد: بنده برای تفریح بیشتر کتاب های خاطرات بزرگ مردان و بزرگ زنان معاصر کشور عزیزمان و برخی دیگر ممالک را مطالعه میکنم که درس زندگی می آموزد.

وی ادامه داد: با خواندن این کتاب ها انسان راه های موفقیت یا سقوط را به شیرینی و سرگرم کنندگی خاصی با کمترین هزینه بدست می آورد.

خواننده قطعه «شال» گفت: شنیدن کتابهای صوتی نیز بسیار خوب است. ا قصه های شاهنامه را نیز به صورت کتابهایی کوچک و شیرین به نثر ساده، غیر منظوم و داستانی چاپ شده که بسیار ساده و شیرین و آموزنده است.

آفاق با اشاره به اینکه همه سوار یک کشتی باستانی، پرارزش و بزرگ به نام ایران زمین هستیم، یادآور شد: آخرین استدعای بنده هم به عنوان کسی که چند باری قصد کمک به رفتگران محله اش را داشته و از نزدیک سختی کار این افراد را دیده است، از هموطنان می خواهم که در عید هوای طبیعت را داشته باشیم و زباله ها را به صورت تفکیک شده در سطل زباله بریزیم.

وی ادامه داد: هر یک از ما به نوبه ی خود کافی است با یک سوزن‌کوچک برای سرگرمی یا از سر بی حواسی به جان کف و یا بدنه باستانی و ارزشمند کشورمان بیفتیم تا خدای ناکرده کم کم همه با عدم وظیفه شناسی و آینده بینی در یک روز یکسان با همان بی توجه یا شیطنت ها یا وظیفه ناشناسی ها و خیانت های کوچک غرق شویم... .

** دانشگاه آزاد اسلامی به ارز آوری هنری بومی کمک کرده است

آفاق در ادامه با درباره تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر مردم، اظهار کرد: هر یک اتاق درس با هر کیفیتی که سبب تجمع چند انسان از چند اقلیم و خرده فرهنگ در کنجی هرچند دور افتاده با هدف واحد شود، به تبادل هرچه بیشتر فرهنگها و ارتقا فهم و درک و مهارت تجربه ی زیستی منابع انسانی کمک کرده است.

وی افزود: ایجاد واحدهای دانشگاهی در شهرهای مختلف ایران به مرور در اثر ایجاد تکثر و افزایش ضریب تحمل اندیشه های گوناگون به آهستگی جامعه را به سوی آرامش، آگاهی و در نتیجه توسعه ، ثبات و امنیتِ سیاسی و اجتماعی می برد که در سایه ی این ثبات و آرامش روحی پله پله شاهد توسعه تولید علمی و رشد اقتصادی و رشد کیفی و ارز آوریِ هنریِ بومی و میهنی منتج می شود.

خواننده قطعه «شال» خاطر نشان کرد: این فرایند در بیش از ۲۷ سال، طبقات اجتماعی ویژه و بی نمونه ی قبلی ای را کم کم ساخت و در حال حاضر نمونه هایی نوتر نیز می سازد که هر چه بیشتر شوند جامعه صبور تر و شعورمند تر و وفادارتر به منافع کلی کشور شده و مردم آن جامعه به جای دعوا بر سر سلایق سطحی سیاسی به بهبود و توسعه شرایط علمی فرهنگی هنری اقتصادی و... به تحکیم‌پایه های افتخار کشور کمک خوهند کرد.

503

کد خبر: 915537

وب گردی

وب گردی