ترکیه در ایران «پلی‌پروپیلن»ساز شدند/ تفاهم نامه احداث طرح GTTP خوزستان امضا شد

تفاهم نامه سرمایه گذاری اجرای طرح GTTP با هدف تکمیل زنجیره ارزش متان در استان خوزستان با شرکت سرمایه‌گذاری گامای ترکیه امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی، همزمان با برنامه‌ریزی توسعه «پلی‌پروپیلن» محور صنعت پتروشیمی ایران، پس از قشم، دومین تفاهم نامه اجرای طرح GTTP ایذه خوزستان با یک شرکت سرمایه‌گذاری ترکیه امضا شد.

بر این اساس تفاهم نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایذه بین استانداری خوزستان و شرکت گامای ترکیه امضا شد که در صورت توافق شرکت ترک حدود یک میلیارد دلار در این طرح تبدیل متان به پروپیلن و پلی‌پروپیلن اجرایی خواهد شد.

یکی از برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید پلی‌پروپیلن در صنعت پتروشیمی ایران در قالب اجرای برنامه ششم توسعه اجرای طرح‌های GTTP با هدف تبدیل متان به متانول و سپس پروپیلن و پلی‌پروپیلن است.

از سوی دیگر «علی محمد بساق زاده» مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم اخیرا از صدور بدون محدودیت مجوز برای احداث طرح های GTTP در صنایع پتروشیمی کشور خبر داده است.

«دوندارف کنجال» نماینده و مشاور مستقیم مدیرعامل شرکت گامای ترکیه هم در حاشیه امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری اجرای طرح GTTPایذه از آمادگی برای سرمایه گذاری در طرح های سودآور صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: یکسال و نیم از آغاز فعالیت گاما در کشور ایران می گذرد و در این مدت به دنبال سرمایه گذاری در یک پروژه اقتصادی بزرگ بودیم.

استانداری خوزستان هم تاکید کرده است: مجوز احداث طرح پتروشیمی GTTP در ایذه صادر شده و امیدواریم به‌زودی در شورای اقتصاد به تصویب برسد.

گفتنی است، مهمترین برگ برنده «پلی‌پروپیلن» درمقایسه با تمامی محصولات پلیمری تولید شده در صنایع پتروشیمی جهان را باید در وزن سبک‌تر، مقاومت شیمیایی بالاتر، نقطه ذوب بالاتر در مقایسه با انواع پلیمرها عنوان کرد واین ویژگی های منحصر به فرد موجب شده که روز به روز دانش فنی و لایسنس‌های جدیدی برای تولیدمحصولات و گریدهای متنوع از «پلی‌پروپیلن» درکشورهای پیشرفته جهان طراحی و تولیدشودکه این موضوع بازار رو به افزایش تقاضا برای «پلی‌پروپیلن» را سال به سال پررونق‌تر خواهد کرد.

402

کد خبر: 915559

وب گردی

وب گردی