تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد واحد بافت با آرمان‌های شهدا

به مناسبت 22 اسفند روز شهید، هیأت رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت با حضور در حرم مطهر شهید گمنام با آرمان‌های شهدا و نظام تجدید میثاق کردند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در این مراسم معنوی رئیس و کارکنان واحد بافت با نثار فاتحه و شاخه‌‌های گل پایبندی خود را به آرمان‌‌های شهدا و امام خمینی(ره) در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

دکتر ابراهم خراسانی پاریزی رئیس واحد بافت در این مراسم خاطرنشان کرد: در تمام جوامع بشری، ارزش هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را شکل می دهند. اهـمیت و جایگاه این ارزش ها به گونه ای است که هـر ملّتی، هـویّت و حیات اجتماعی و سیاسی خـود را در پای بندی و احترام به آنها و انتقال کامل آن به نسل های آینده می داند.

وی به اهمیت فرهنگ و ایثار درجامعه ایران اشاره کرد و گفت: سرزمین پاک ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش های والا و اصیلی است که نمونه ی آن را در کمتر جایی می توان یافت."فرهنگ ایثار و شهادت" یکی از ارزش ها است که هم زمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافت ادامه داد: فرهنگ والا و اصیل ایثـار و شـهادت، همچون درخت پُر ثمری است که میوه ی آن شیرین و سایه اش آرامش بخش دل های مؤمنان است. هشت سال دفاع مقدس فرصت مناسبی بود تا پایه های این فرهنگ عاشورایی به همّت رزمندگان اسلام و خون سرخ شهیدان محکم و استوار گردد و اکنون وظیفه ما حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بافت نیزدر این مراسم خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط حاکم بر عرصه ی جهانی نشان می دهد که، عده ای زورگو و منافع طلب در قالب مبارزه با تروریسم و صادرات دموکراسی، آتش جنگ و فتنه را خاموش نخواهند کرد.

دکتر محسن محسنی به هوشیاری در برابر فتنه های دشمن اشاره کرد وافزود: آن ها نوک پیکان کینه و عداوت خود را متوجه کشورهای اسلامی و گروه های مبارز مردمی کرده اند. بنابراین مسلمانان باید هوشیاری و آمادگی خود را در قبال این فتنه انگیزیها حفظ کنند. خداوند متعال در آیه شریفه ی« َواَعِدّوُا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوه» تکلیف مسلمین را در این زمینه را روشن کرده است

وی بیان کرد:مجهز شدن به فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و تقدیم جان در راه معبود، مؤثرترین سلاح در مقابل زیاد خواهی های استکبار است. ولی افسوس که، شهادت نعمت بزرگ و فوز عظمایی است که هر کسی لیاقت درک آن را ندارند؛ امّا برای آنها که مانده اند، مسؤلیت سنگین و خطیری به امانت گذاشته شده است.

201

کد خبر: 915574

وب گردی

وب گردی