6 هزار پرونده برای اصناف متخلف تهران در بهمن ماه

اتاق اصناف ایران، تعداد کل بازرسی ها از صنوف تهران در بهمن ماه امسال را 40 هزار و 527 فقره اعلام کرد که در نتیجه حدود 6هزار پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از اتاق اصناف ایران، به دنبال بازرسی های انجام شده، پنج هزار و 809 فقره پرونده با برآورد جریمه به ارزش بیش از 9 میلیارد و 312 میلیون ریال تشکیل شده است.


این گزارش می افزاید: در بهمن ماه امسال سه هزار و 597 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که 67 درصد در بخش کالا و 33 درصد در بخش خدمات بود.


از مجموع شکایت های دریافتی در بهمن ماه امسال، سه درصد به صورت حضوری، 96 درصد تلفنی و یک درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.


در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد سه هزار و 521 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.


همچنین از کل شکایت های قابل پیگیری، 2 درصد منجر به رضایت شاکی، 44 درصد متخلف، 52 درصد غیرمتخلف و 2 درصد در دست بررسی است.


بر اساس گزارش واحد معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.


علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران پیش از این در مورد بازرسی های اصناف در ایام نوروز، اعلام کرده بود: در آستانه عید نوروز، یک هزار و 450 بازرس اتاق اصناف بازار شب عید را در سراسر کشور کنترل می کنند.


به گفته او، ساختار بازرسی اتحادیه ها در آستانه نوروز فعال تر شده است و در ایام نوروز، علاوه بر بازرسان اتاق اصناف، حدود 400 نفر نیز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در کنار خود خواهیم داشت.

402

کد خبر: 915583

وب گردی

وب گردی