نخستین گام برای همراهی طرح «عید و داستان» مطرح شد

نشست هماهنگی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و معاونت آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مهدی قزلی در این جلسه اظهار کرد: در این مرحله ۲۵ هزار عنوان کتاب برای ارسال به مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ضمن ابراز خرسندی از این همکاری گفت: بنیاد پیش از این نیز در بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و اهدای کتاب و نوشت‌افزار به کودکان اعلام کرده، تمام توان خود را برای انجام امور انسان‌دوستانه به‌کار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: موسسه «خانه کتاب» از موسسات مرتبط با معاونت امور فرهنگی، طرح پویش اجتماعی-فرهنگی «بخوانیم؛ بفهمیم؛ بگوییم» را با هدف تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی در دست تدوین دارد. این طرح کاملاً همسو و مقوم طرح «عید و داستان» است که امیدوارم موجب هم‌افزایی نتایج هر دو طرح در مدارس و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شود.

رضوان حکیم‌زاده نیز ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های آموزش و پرورش و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در سال جدید افزایش یابد.

براساس این خبر، هفته گذشته دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از طرح «عید و داستان: داستان‌خوانی؛ داستان‌گویی؛ داستان‌نویسی» به جای پیک نوروزی، به مهدی قزلی ماموریت داد برای حمایت از این طرح و ارسال کتاب به مناطق محروم با آموزش و پرورش مذاکره کرده و در نشست‌های سیاست‌گذاری و اجرایی، حضور فعال داشته باشد.

502

کد خبر: 915592

وب گردی

وب گردی