جمعیت تحت پوشش شبکه گازرسانی کشور به بیش از ۲۳ میلیون خانوار می‎رسد

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تا پایان دولت دوازدهم، آمار گازرسانی در کل کشور به ۱۷ میلیون و ۷۴۴ هزار خانوار شهری و ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار خانوار روستایی می‏‎رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید مومنی درباره افزایش پوشش گازرسانی شهری گفت: در ابتدای دولت یازدهم، ۱۴ میلیون و ۶۱ هزار خانوار شهری معادل ۹۵ درصد شهرهای کشور گازرسانی شده بودند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۱۷ میلیون و ۷۴۴ هزار خانوار افزایش یابد.

او افزود: در ابتدای دولت یازدهم آمار خانوارهای روستایی گازرسانی شده ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار خانوار معادل ۵۵ درصد روستاهای کشور بود که در ابتدای دولت دوازدهم به ۳ میلیون و ۸۸۴ هزار خانوار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار خانوار برسد.

به گفته مومنی، تا پایان بهمن ماه امسال، جمعیت تحت پوشش شبکه گازرسانی شهری بالغ بر ۱۷ میلیون و ۳۵۳ هزار خانوار و روستایی بالغ بر ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار خانوار گزارش شده است.

گازرسانی سبب اشتغال‌زایی در شهرها و روستاها می‌شود

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر تاثیر گازرسانی در توسعه مشاغل، اظهار کرد: یکی از تعهدات دولت، ایجاد اشتغال برای همه مناطق کشور است. با ورود گاز به بخش‌های شهری و روستایی زمینه‌ای مناسب برای راه‌اندازی مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که این موضوع در اجرایی شدن تعهدات دولت نیز تاثیر بسزایی دارد.

مومنی با بیان این‌که گاز سبب رونق اقتصادی و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود، اظهار کرد: ورود گاز به هر منطقه‌ای زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، دامداری، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها، مراکز خدماتی و صنایع جدید است و بدون تردید باعث رشد و ایجاد رفاه در آن منطقه می‌شود. به عنوان مثال گازرسانی به خراسان رضوی از مهم‌ترین پروژه‌های گازرسانی اخیر بود، در این منطقه ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی کوره‌های آجرپزی وجود دارد و یا پایداری گازرسانی به مازندران فرصت مناسبی برای راه‌اندازی گلخانه‌ها و توسعه بخش کشاورزی است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، حجم کل گاز مصرفی در سال ۹۵ را حدود ۱۹۱ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این رقم نشان‌دهنده صرفه‌جویی در سوخت مایع است که به جای سوختن به سوی صادرات هدایت شده است و موجب ارزآوری برای کشور و حفظ محیط زیست می‌شود.

402

کد خبر: 915629

وب گردی

وب گردی