انقلاب را به دانشگاه آزاد اسلامی برمی گردانیم /  اعتقادی به زیان ده بودن واحدها ندارم / جذب نیروی جوان در دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره مدیریتی جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و در این مدیریت جدید تلاش می کنیم با محور فعالیت های فرهنگی، علمی و اقتصادی دانشگاه را در مسیر انقلاب یا به تعبیری انقلاب را به دانشگاه آزاد اسلامی برگردانیم.

دکتر پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گفت: دوره مدیریتی جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و در این مدیریت جدید تلاش می کنیم با محور فعالیت های فرهنگی، علمی و اقتصادی دانشگاه را در مسیر انقلاب یا به تعبیری انقلاب را به دانشگاه آزاد اسلامی برمی گردانیم.

وی افزود: از دانشگاه انتظار داریم در خدمت مردم و در خدمت اسلام و یک دانشگاه انقلابی به معنای واقعی باشد. در دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر مدیریت جهادی گام های اساسی برداشته شد.

پورعباس به فعالیت شفاف سازی در امور مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مالی اشاره کرد و افزود: در این راستا سامانه جامع یکپارچه کشوری طراحی و راه ندازی شده که تقریبا می توان گفت نمونه آن در کشور نیست.

وی افزود: این سامانه تمامی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی را زیر پوشش قرار داده و در بخش عمده ای از کشور به صورت آزمایشی اجرا شده و با موفقیت چشمگیر همراه بوده است. امیدواریم از سال آینده این سامانه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را پوشش دهد.

پورعباس اضافه کرد: این سامانه ضمن شفاف سازی، از حرکت دستی مدیران در امور نیز جلوگیری می کند و به شکل یکپارچه امور را پیش خواهد برد. این سامانه ضمن تمرکززدایی، نظارت متمرکز را ایجاد خواهد کرد. یکی دیگر از نتایج آن نیز صرفه جویی در امور مالی و اداری و مصارف جاری دانشگاه ها خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح ناحیه بندی در این دانشگاه اظهار داشت: این طرح در دستور کار هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است که باعث می شود تشکیلات استان ها بسیار چابک، کوچک و سبک شود.

وی افزود: پیش بینی می کنیم در هیات امنا مصوب شود تا در مجموعه خیلی بزرگ ما که کار دانشجویان پزشکی را در دستور کار دارند 4 معاون و مجموعه جامع 3 معاون و مجموعه کوچکتر 2 معاون و یک معاون داشته باشند این یعنی 60 تا 70 درصد سامانه های اجرایی کوچک می شوند.

وی سامانه الکترونیکی را مکمل سامانه جامع یکپارچه سازی دانست و گفت: انتظار من این است با صرفه جویی های صورت گرفته در سال آینده با تخفیف هایی که اعمال می شود درآمدهای ناشی از این صرفه جویی ها به سفره مردم برگردد با تخفیف هایی که اعمال می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امسال برای اولین بار بودجه عملیاتی و بودجه تعهدی به هیات امنای مرکزی پیشنهاد شده است، گفت: این بودجه مبنای برنامه ریزی در سال های بعدی است و عملکرد دانشگاه بر مبنای همین بودجه ارزیابی خواهد شد. ضمن اینکه واحدهای دانشگاهی بر مبنای همین بودجه می بایست عملکرد واقعی خود را گزارش دهند و در این خصوص رتبه بندی خواهند شد.

پورعباس با رد زیان ده بودن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اعتقادی به زیانده بودن واحدها ندارم. برخی رشته های ما زیان ده هستند که سامانه این رشته ها را احصاء می کند و با مدیریت این مسئله در سال بعد بر مبنای رشته، درآمد، هزینه عمل می کنیم. یعنی رشته هایی که کم متقاضی هستند ساماندهی می شوند و اساتیدشان هدایت می شوند به سمت رشته های پرمتقاضی.

وی از احتمال تصویب بهره برداری از ده درصد بودجه شهریه در مسیر حرکت های اقتصادی خبر داد و گفت: تلاش داریم دانشگاه آزاد اسلامی با حفظ محوریت فرهنگی، با توسعه علم و کسب فناوری های پیشرفته به یک دانشگاه اقتصاد بنیان شود. که نتیجه آن هم دانشگاه را از وابستگی بودجه شهریه ای نجات می دهد، هم محصولاتی را به جامعه عرضه خواهد کرد که مثمر ثمر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی شایعات در خصوص تعدیل نیرو را از اساس غلط خواند و گفت: چابک سازی به معنی تعدیل نیرو نیست به معنای ساماندهی است. ما بسترهای کاری جدیدی تعریف می کنیم برای کارکنان که به شکل گسترده شاید نیازمند جذب نیروی جدید هم باشیم. بنابراین تعدیل در دستور کار نیست.

وی از برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت به شکل الکترونیکی گفت: پرسنل موظف هستند ارتقای کیفی بدست بیاورند و انتظار داریم یک نیرو در شاخه های مختلف حرکت کند. همچنین اعضای هیأت علمی نیز انتظار داریم فعالیت ها و حوزه عمل خود را گسترش دهند.

پورعباس اقتصاد مقاومتی را محور فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه آزاد دانست و گفت: ما فعالیتهایی را آغاز کردیم که مبتنی بر دانش هستند. اعتقاد داریم در مسیر اقتصاد مقاومتی، دانشگاه آزاد اسلامی تمام توان خود را در خدمت جامعه قرار دهد و بر سفره مردم اثرگذار باشد زیرا این بهترین نوع خدمت است.

وی اضافه کرد: سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد نیروی انسانی، منابع ساختمانی، علم و فناوری سرمایه بسیار بسیار عظیمی است که اگر در خدمت مردم قرار گیرد و وابستگی ما به خارج از کشور را کم کند عین اجرای اقتصاد مقاومتی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: در سال 96 مصائبی بر مردم گذشت به مصیبت دیدگان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم سال آینده سال پر برکت همراه با موفقیت برای کل مردم و دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

203

کد خبر: 915678

وب گردی

وب گردی