افزایش 10درصدی کمک هزینه برای خانواده های نیارمند/ بررسی لایحه جدید در کمیسیون اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون لایحه ای با عنوان مساعدت های اجتماعی در حوزه معاونت رفاه در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری است.

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به عوامل زمینه ساز در شکاف طبقاتی و افزایش فقر در کشور گفت: بعضی از افراد در مسیر زندگی خود دچار برخی از نابرابری ها خواهند شد که این عوامل باعث ایجاد و افزایش فقر در کشور خواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: زمانی که زنی بدون هیچ گونه سرپناه اقتصادی به عنوان سرپرست خانواده محسوب می شود، به دلیل عدم توانایی لازم در برطرف کردن نیازهای خود باعث ایجاد فقر در کشور خواهد شد.

محسنی بندپی با تاکید بر دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش فقر در کشور گفت: برخی از افراد در مسیر زندگی خود دچار اعتیاد می شوند که این امر منجر به ایجاد مشکل در هویت و وظیفه مندی فرد خواهد شد زیرا هر آنچه را که به عنوان درآمد کسب می کند صرف هزینه های غیرضروری خود مانند مواد مخدر خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی ایران اظهار داشت: از دیگر عواملی که باعث افزایش فقر در کشور می شوند افرادی هستند که در حوادث جاده ای دچار معلولیت می شوند و از توانایی لازم برای امرار معاش خود برخوردار نیستند؛ بنابراین می بایست در این موارد تدابیری اندیشیده شود تا شاهد کاهش فقر در کشور باشیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دولت و حاکمیت این است که اقداماتی را نسبت به توانمند سازی پرداخت برای افراد از طریق بیمه تامین اجتماعی در دستور کار قرار دهد، اکنون لایحه ای با عنوان مساعدت های اجتماعی در حوزه معاونت رفاه در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری است تا افرادی که در چنین موقعیت هایی قرار می گیرند تحت حمایت اجتماعی واقع شوند و همچنین بحث تداوم فقر مطلق، آنها را در ادامه زندگی دچار مشکل نکند.

محسنی بندپی با اشاره به نقش یارانه در کاهش میزان فقر در کشور گفت: حداقل تامین معیشت افراد از طریق پرداخت یارانه رفع می شود و همین که مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حدود 3.4 برابر شده به نوعی باعث تامین درآمد و کاهش میزان فقر برای این افراد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار داشت: تا قبل از این اقدامات از سوی مسئولان، یک خانواده 5 نفره مبلغ 100 هزار تومان را به عنوان کمک هزینه دریافت می کردند در حالی که اکنون تا 460 هزار تومان افزایش یافته است و به طور قطع سال آینده 10 درصد به این میزان افزوده خواهد شد که این اقدامات به عنوان منابع برای امرار معاش افراد می تواند اثربخش باشد.

401

کد خبر: 915685

وب گردی

وب گردی