حاجی دلیگانی: اگر کسی استیضاح را امضا می کند باید تا آخر بایستد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر کسی استیضاح را امضا می کند باید تا آخر پای امضایش بایستد. عدم ثبات در تصمیم گیری برای مجلس خوب نیست.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ بیان کرد: اگر کسی پای سوالی را امضا می کند و یا استیضاح را امضا می کند تا آخر باید بایستد. در خصوص سوال از رئیس جمهور نیز برخی چهار بار امضا کردند و بعد امضا خود را پس گرفتند. این عدم ثبات برای مجلس خوب نیست. افرادی که امضا می کنند و اجازه نگرفتند ابتدا از کسانی که باید اجازه بگیرند، اجازه‌شان را بگیرند و سپس امضا کنند. هر روزی که مجلس برگزار می‌شود هزینه زیادی برای کشور دارد.

وی در ادامه گفت: ما مسائل مهم تری را داشتیم. از روز اول هم چون به کسانی که این بحث را بیان کردند، اعتماد نکردم تا آخر بمانند، استیضاح را امضا نکردم. در حالی که یکشنبه بحث اعاده اموال نامشروع را داشتیم که اجازه طرحش داده نشد.

وی در اخطاری به هیئت رئیسه مجلس، بیان کرد: اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر را واجب دانسته است اما در مجلس نهی از منکر جلوتر از امر به معروف است. در حالی که هم در قانون و هم در دین آمده که امر به معروف و نهی از منکر باهم است. اکنون که برخی از همکاران اسامی اشان خوانده شده که فعال‌تر بوده اند، چرا افرادی که منظم ترین بودند اسمشان خوانده نشد.

منبع: ایسنا

۳۰۴

کد خبر: 915725

وب گردی

وب گردی