همه چیز درباره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی یکی از دانشگاه های مهم و برجسته استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با هدف گسترش آموزش عالی کشور در اسفند سال 1378 تاسیس شد و در مهر ماه سال 1379 با پذیرش 120 دانشجو شروع به کار نمود و این واحد آموزشی امروز این افتخار را دارد با دارا بودن حدود3000 دانشجو ،نقش مهمی را در بخش آموزش عالی کشور ایفا نماید.
این واحد با توجه به امتیازات کسب نموده از فروردین 1385 از واحد کوچک به واحد متوسط ارتقا یافته است، تعداد کارمندان 73 نفر و اعضای هیات علمی این واحد 89 نفر است.

در حال حاضر این واحد دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی دارای54 رشته مصوب می باشد.

موقعیت مکانی و امکانات رفاهی

در راستای تحقق سند چشم انداز جمهوری اسلامی و تحقق اصل 44 قانون اساسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی هم اکنون دارای 45808 متر مربع زمین تملیک شده و با فضای ساخته شده آموزشی، پژوهشی، رفاهی و ... به میزان 15389 متر مربع بعنوان یکی از دانشگاه های مهم و برجسته استان گیلان مطرح می باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی در بهترین نقطه شهرستان واقع شده است، این واحد در محدوده آزاد راه رشت- انزلی واقع گردیده و قرار گرفتن در کنار موهبتی طبیعی همچون دریای خزر؛ از دیگر مزیت های این واحد دانشگاهی می باشد.

قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد انزلی یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی بوده و برخورداری از این مزیت؛ موجبات بهره مندی دانشجویان ما را از تسهیلات و امکانات منطقه آزاد انزلی فراهم آورده است.

رشته های تحصیلی موجود در واحد بندرانزلی

با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرانزلی و بافت ورزشی این شهرستان؛ رشته های کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد تربیت بدنی با 2 گرایش مختلف در این واحد وجود دارد و
در آینده نزدیک رشته های بیشتری به مجموعه رشته های این دانشگاه افزوده خواهد شد.
تسهیلات به دانشجویان،
از جمله تسهیلات مختلف نظیر وام و تقسیط شهریه به دانشجویان این واحد دانشگاهی ارائه می شود و دانشجویان این فرصت را دارند که تا پایان ترم؛ شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت نمایند.

شرکت و کسب مقام دانشجویان، استادان و کارکنان در مسابقات مختلف ورزشی، علمی ، پژوهشی و فرهنگی
برگزاری سمینار و همایش های علمی و فرهنگی و همچنین کارگاه های مختلف برای دانشجویان استادان و کارکنان .

تعداد 89 عضو هیأت علمی تمام وقت در این واحد مشغول به فعالیت هستند که ازاین تعداد؛ بیش از 90 درصد دانشجوی دکتری ، استادیار، دانشیار و استاد می باشند.


در رشته های مختلف از جمله مکانیک، عمران، حقوق، برق، معماری و مجموعه رشته های مدیریت و ... اساتید مجرب و با دانش علمی بالا در این واحد دانشگاهی به امر تدریس مشغول هستند.

امکانات و کیفیت آموزش

برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی؛ در سطح بسیار خوبی قرار دارد، این واحد بهترین و مجهزترین آزمایشگاه ها را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارد و آزمایشگاه های خاک، بتن و کشش میله گرد جزو بهترین آزمایشگاه های استان می باشد. در رشته های مکانیک، عمران، فیزیک و شیلات نیز دارای آزمایشگاه های مجهزی می باشد.

توجه به بحث کیفیت آموزش در این واحد دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و توجه به موضوع پژوهش و مسائل فرهنگی در کنار مباحث آموزشی، جزو اولویت های کاری این واحد دانشگاهی می باشد.

برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی واحدبندر انزلی از فضای کتابخانه با دو سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران از دیگر امتیازات این واحد دانشگاهی می باشد.


تدفین دو شهید گمنام

تدفین دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی این واحد بوده و این دو شهید گمنام می توانند الگوی خوبی برای دانشجویان این واحد دانشگاهی باشند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 915762

وب گردی

وب گردی