شاهرودی: تصمیم گیری های خوبی برای حج ۹۷ گرفته شده است

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به اینکه تصمیم گیری ها برای حج سال آینده خوب است گفت: مسئولان اقدامات و عملیاتشان را در این زمینه انجام دادند همچنین سفرهایی برای امر اجاره هتل ها، تدارکات، بهداشت و درمان و حمل و نقل انجام شده است.

سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس درباره اقدامات انجام شده برای حج در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: ما با حضور مدیران سازمان حج هم درباره شهدای منا سوال داریم در خصوص اینکه چه اقداماتی را انجام دادند هم اقدامات قوه قضاییه در رابطه با شهدای منا و حق و حقوقی که مرتبط به آنها است و هم در خصوص عمیات حج سال ۱۳۹۷ و اقداماتی که انجام دادند؛ قطعا از این اقدامات گزارش می خواهیم که شخص رئیس سازمان حج یا احتمالا آقای سید علی قاضی عسکر آن را ارائه خواهند داد.

وی درخصوص تصمیم گیری های گرفته شده برای حج سال آینده بیان کرد: تصمیم گیری ها برای حج سال آینده خوب است و مانند سابق ادامه دارد؛ مسئولان اقدامات و عملیات شان را در این زمینه انجام دادند همچنین سفرهایی برای امر اجاره هتل ها، تدارکات، بهداشت و درمان و حمل و نقل انجام شده است.

شاهرودی در ادامه افزود: طبیعتا زمان کمی باقی مانده است ولی باید منتظر بمانیم تا ریز این گزارش ها را آقای محمدی ارائه دهند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مذاکره با عربستان کمیته ای تشکیل شده است گفت: بله مربوط به مسائل گذشته است درواقع همان کمیته ای که حج سال ۹۶ را آغاز و پیگیری کرد مجدد سال ۹۷ را هم پیگیری می کند.

وی در خصوص چالش های حج اظهار کرد: حج سال ۹۶ یکی از سالهای بسیار خوبی بود که همکاری خوب را با کارگزاران حج عربستان اعم از وزارت حج، مطوفین، موسسه وکلا و سایر موسسات داشتیم و از سالهای خوب ما بوده است قطعا هر سال ما نواقصی را داریم ولی نسبت به سالهای گذشته کمتر بوده است و علی رغم پیش بینی هایی که ما تا به امروز داشتیم ممکن است سال ۹۷ با چالش ها ومشکلاتی نیز مواجه شویم.

شاهرودی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باوجود پافشاری عربستان بابت عدم پرداخت دیه شهدای حادثه منا امکان دارد که از در دادگاه بین المللی از این کشور شکایت شود گفت: باید نتیجه این اقدامات را از سازمان سوال کنیم چون ما ارتباط دیپلماتیک نداریم اگر سازمان توان اقدام در خود عربستان نداشته باشد طبیعتا باید دستگاه های قضایی به وکالت از خانواده شهدای منا ورود پیدا کنند.

۳۰۴

کد خبر: 915767

وب گردی

وب گردی