تلاش لیلهامر برای میزبانی بازی‌های زمستانی 2030

مقامات نروژی اعلام کردند میزبانی لیلهامر برای بازی‌های زمستانی 2030 امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسکانیوز ، مقامات نروژی چشم‌انداز لیلهامر را اعلام کرده و گفته‌اند میزبانی این شهر برای بازی‌های 2030 امکان‌پذیر است.

براساس گزارش یک روزنامه نروژی، جرارد هایبرگ عضو سابق کمیته بین‌المللی المپیک و اکسل لاند اسکی‌باز نروژی از تلاش لیلهامر برای میزبانی حمایت می‌کنند. لیلهامر میزبانی بازی‌های زمستانی 1994 و بازی‌های نوجوانان در سال 2016 را برعهده داشت.

مقامات ورزشی نروژی پیشنهادات خود را برای میزبانی بازی‌های زمستانی داده‌اند اما هشدار دادند میزبانی برای بازی‌های 2026 زود است.

تام تودت رئیس کنفدراسیون ورزش نروژ در این باره گفت: من از اینکه لیلهامر و شهرهای دیگری که می‌خواهند برای بازی‌های زمستانی میزبان شوند، هیجان‌زده هستم. این باعث خوشحالی است افراد زیادی می‌خواهند بازی‌های زمستانی را در نروژ برگزار کنند.

وی افزود: قبل از اینکه گام‌های بیشتری برداریم باید تمام مشکلات را شناسایی کنیم. یک بحث مشترک را پیدا کنیم که می‌تواند اساس جمع آوری اطلاعات در مورد یک اتحاد ملی ایجاد کند.

کلگری در کانادا، ساپورو در ژاپن، استکهلم در سوئد، سیون در سوئیس و گراز در اتریش علاقمندی خود را برای میزبانی بازی‌های زمستانی 2026 اعلام کرده‌اند.

602

کد خبر: 915799

وب گردی

وب گردی