مالیات مهمترین دغدغه اصناف در سال 96 / انتقاد از قاچاق بادام هندی به کشور

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به این که موضوع مالیات یکی از مهمترین دغدغه های اصناف در سال های اخیر بود گفت: امیدواریم در سال 97 دولت اجازه واردات رسمی بادام هندی به کشور را بدهد.

مصطفی احمدی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با اشاره به مشکلات این صنف با سازمان امور مالیاتی گفت: هر سال در ماههای ابتدایی سال توافقاتی با سازمان امور مالیاتی در رابطه با اصناف انجام میشود اما متاسفانه به مرحله اجرا نمیرسد و همین امر موجب سردرگمی اصناف می شود و میتوان گفت در حال حاضر مهمترین مشکل این صنف موضوع مالیات است.

او ادامه داد: در بخش آجیل و خشکبار بیش از 80 درصد محصولات تولید داخل است و تنها 20 درصد آن وارداتی است البته در بعضی از اقلام مانند بادام و گردو برای تعادل در بازار ناچار از واردات نیز هستیم .

احمدی تصریح کرد: اما بادام هندی در کشور وارد نمی شود و به طورکامل وارداتی است البته مشکل اینجاست که این کالا به صورت رسمی وارد کشور نمی شود و به صورت غیر رسمی و قاچاق وارد می شود.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: ما این موضوع را به مسئولان بارها اطلاع رسانی کردیم که بادام هندی یکی از اقلام پر مصرف در بین آجیل و خشکبار است و بهتر است اجازه واردات رسمی آن داده شود که هنوز این موضوع اجرایی نشده و امیدواریم در سال 97 این محدودیت برداشته شود و اجازه واردات رسمی این محصول داده شود.

402

کد خبر: 915828

وب گردی

وب گردی