نامه صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا/ فرهنگیان از حق‌شان محروم شدند؟

در نامه صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضای این صندوق آمده است: اگر حق عضویت اعضا، به 5 درصد حقوق و مزایای مندرج در قانون برنامه دوم رسیده بود و سهم دولت نیز معادل آن پرداخت می‌شد و همچنین اعضا از سهم دولت در برنامه پنجم محروم نمی‌شدند، اندوخته اعضا بیشتر از میزان فعلی بود.

به گزارش ایسکانیوز ، در ماه پایانی سال 96، یک نامه همراه با موجودی صندوق ذخیره فرهنگیان و شرایط هر فرد در این صندوق، برای تمام اعضا ارسال شده است.

در این نامه عنوان شده است: «اگر حق عضویت اعضا، به 5 درصد حقوق و مزایای مندرج در قانون برنامه دوم رسیده بود و سهم دولت نیز معادل آن پرداخت می‌شد و همچنین اعضا از سهم دولت در برنامه پنجم(1395ـ1390) محروم نمی‌شدند، اندوخته اعضا هم‌اکنون بیشتر از میزان فعلی می‌بود».

یکی از فرهنگیان تهرانی گفت: در این نامه به عدم پرداخت سهم دولت طی پنج سال گذشته اشاره شده و کلمه «محروم شدن» اعضا از سهم دولت را بیان کرده است؛ به عبارت دیگر در آستانه نوروز متوجه شدیم که اگر دولت، ما را از سهم‌مان محروم نمی‌کرد، اکنون اندوخته ما بیشتر بود.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که دلیل فرستادن این نامه و اعلام اینکه دولت، شما را از سهم‌تان محروم کرده، چیست؟ آیا به همین راحتی می‌توان حق کسی را نداد و فقط بگویند، اگر محروم نمی‌شدید، سهم‌تان بیشتر بود؟

فرهنگی دیگری نیز اظهار داشت: از صندوق ذخیره فرهنگیان انتظار می‌رفت که اگر قرار بود شفاف‌سازی کند، چند نمونه از پیگیری‌ها برای تحقق حقوق فرهنگیان در صندوق را نیز ذکر می‌کرد؛ نه اینکه تنها اعلام کند از حق‌تان محروم شدید.

وی افزود: آیا اعلام اینکه «فرهنگیان از حق‌شان محروم شدند»، به معنای این است که دیگر سکوت کنیم و به همین که هست قانع باشیم؟

یکی از فرهنگیان نیز گفت: در نامه صندوق ذخیره فرهنگیان به موضوع تخلفات مالی و پیگیری‌های انجام شده، اشاره نشده و نگرانی‌هایی نیز در این خصوص وجود دارد که هنوز رفع نشده است.

در این نامه آمده است: مؤسس صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1374 به موجب تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد تا بخش کوچکی از زحمات معلمین ارجمند، به ویژه در دوران بازنشستگی جبران شود.

از آنجا که مدیریت صندوق بر این باور است که فرهنگیان عزیز صاحبان اصلی مؤسسه می‌باشند برای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی، این صورت وضعیت و اینفوگراف(مؤسسه در یک نگاه) به همراه ارقام مبتنی بر ساختار وتحلیل محتوای سرمایه‌گذاری‌ها، تقدیم می‌شود.

لازم است به اطلاع‌ برساند اگر حق عضویت اعضا، به 5 درصد حقوق و مزایای مندرج در قانون برنامه دوم رسیده بود و سهم دولت نیز معادل آن پرداخت می‌شد و همچنین اعضا از سهم دولت در برنامه پنجم(1395ـ1390) محروم نمی‌شدند، اندوخته اعضا هم‌اکنون بیشتر از میزان فعلی می‌بود.

در آغاز دهه سوم فعالیت مؤسسه، امیدواریم اعضای محترم با افزایش هوشمندانه سهم‌الشرکه خود، با توجه به الزام دولت به پرداخت‌های قانونی معادل آن تا سقف 5 درصد از حقوق و مزایای واریزی عضو، حداکثر سود را ببرند. بدیهی است مدیریت مؤسسه نهایت مساعی خود را برای سرمایه‌گذاری با کسب حداکثر سودآوری برای اعضای معزز به‌کار خواهد بست.


فارس


706

کد خبر: 915840

وب گردی

وب گردی