دعوت کی روش از بازیکنانی که راحت خط می خورند/ جام جهانی برای لژیونرها است

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه حضور در جام جهانی 2018 روسیه برای آماده سازی به اردو می رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد عملکرد فوق العاده ای را در مقدماتی جام جهانی از خود نشان دهد و بعد از برزیل دومین تیم صعود کننده به رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باشد. شاگردان کی روش بایستی خرداد و تیر سال آینده در گروهی سخت به مصاف رقبای خود اسپانیا، پرتغال و مراکش بروند. گروهی که شاید به زعم خیلی از کارشناسان و صاحب‌نظران سخت‌ترین گروه ممکن برای تیم ملی ایران یا به اصطلاح همان گروه مرگ باشد.

برنامه تیم ملی برای آمادگی رقابت های سخت جام جهانی: کمپ تیم ملی فوتبال ایران برای انجام دیدار تمرینی برابر تیم سیرالئون از روز پنج‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از انجام این دیدار دو جلسه تمرین خواهد داشت؛ این دو تمرین در ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند شد.

تیم ملی روز شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سیرالئون می‌رود و پس از این دیدار بازیکنان حاضر در اردو آزاد می‌شوند. اردوی دوم تیم ملی پس از این دیدار روز بیست و هفتم اسفند آغاز می‌شود و پس از انجام دو بازی دوستانه برابر تونس و الجزایر در روز هشتم فروردین ۹۷ به پایان می‌رسد. تیم ملی صبح روز ۲۸ اسفند عازم تونس می‌شود و پس از انجام بازی در روز سوم فروردین برابر تیم ملی تونس به اتریش سفر می‌کند تا دیدار پایانی خود را در اردوی دوم برگزار کند. دیدار برابر الجزایر هفتم فروردین در گراتس اتریش برگزار خواهد شد.

کارلوس کی روش لیست تیم ملی برای بازی با سیرالئون را دعوت کرده است. از میان 22 یار دعوت شده ، یکی هست که حسابی می تواند حساسیت برانگیز باشد. محمدرضا خانزاده از تیم بحران زده پدیده! خانزاده 4 سال قبل هم در آستانه جام جهانی به تیم ملی رسید و حسابی برای حضورش به سرمربی تیم ملی انتقاد شد.

خانزاده که در این دو سه سال اصلا هیچ وقت به اردو دعوت نشده بود، البته برای بازی با سیرالئون ، مجید حسینی آسیب دیده است و از بازیکنان ایرانی شاغل در قطر هم شخصی دعوت نشده است تا در این پست کمبود بازیکن احساس شود. البته لازم به ذکر است این دعوت به نشانه حضور خانزاده در جام جهانی نیست.

از طرفی دیگر حضور بازیکنانی مثل پژمان منتظری که در دیدارهای اخیر استقلال معمولاً نیمکت نشین بوده است؛ علی کریمی و سعید آقایی از تیم پایین جدولی سپاهان که شرایط چندان خوبی در لیگ برتر ندارد در فهرست کی روش حضور دارند. باید دید سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران چه برنامه ای برای جام جهانی دارد.

شاید هم این مدل دعوت کردن های کی روش نوعی سیاست برای راحت کنارگذاشتن بازیکنان شاغل در ایران باشد. علاقه خاص کی روش به بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از ایران بر کسی پوشیده نیست و سرمربی تیم ملی از همان ابتدای همکاری نگاه ویژه ای به این بازیکنان داشته است و قصد دارد از همه بازیکنان لژیونر برای جام جهانی استفاده کند؛ اما برای اینکه جلوی اعتراضات کارشناسان را بگیرد چنین بازی هوشمندانه ای به را انداخته است. او با این فهرست به راحتی کی تواند خط قرمز روی هر بازیکنی که می خواهد بکشد بدون آنکه کسی معترض کار او باشد!

لژیونرسازی کی روش را می توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد:

نخست، عملکرد فوق العاده تیم کی روش تا بدین جای کار که از ایران در بازی های رسمی تیمی شکست ناپذیر ساخته است. بی شک نگاه فوتبال اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین خاور دور به تیمی که در مقابل آرژانتین آنگونه استادانه بازی می کند و مدت زیادی است نباخته و به عنوان تیم دوم به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه راه یافته متفاوت است.

دوم اینکه همین نگاه ویژه کی روش به لژیونرهای ایرانی موجب شده تا بازیکنان شاغل در ایران پس از پایان هر فصل نیم نگاهی به حضور در خارج از کشور داشته باشند. کاوه رضایی در تیم ملی کی روش نبود و با عملکرد فوق العاده خود در استقلال به تیم شارلوا بلژیک پیوست. کاوه می توانست در استقلال بماند و فیکس باشد اما همین نگاه خاص کی روش را دیده بود که به لیگی اروپایی رهنمون شد. حالا پاداش تلاش خود و حضور در اروپا را می بیند و در لیست و حتی ترکیب اصلی کی روش جای می گیرد.

رامین رضائیان پس از جدایی از پرسپولیس قید مبالغ بالای پیشنهاد شده داخلی را می زند و به تیم ناشناخته اوستنده بلژیک می پیوندد. علیرضا حقیقی قعرنشینی با اسکیلستونای سوئد را به حضور در ایران ترجیح می دهد. کریم انصاری فرد در تیم المپیاکوس جایی ندارد اما نمی خواهد خود را از بدنه فوتبال اروپا جدا کند و سردار آزمون شرایط بدی را در روبین کازان سپری می کند اما هر یک از این بازیکنان همچنان مورد تأیید کارلوس کی روش هستند.

امثال رضایی و رضائیان در ایران کم نیست؛ مهدی طارمی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی و... بازیکنانی هستند که برای پوشیدن لباس تیم ملی، نیمکت نشینی را به فیکس تیم های بزرگ ایرانی ترجیح دادند. البته لازم به ذکر است در حال حاضر یکی از بهترین ها و فیکس های تیم خود به شمار می روند.

با ادامه رویکرد کی روش و با موفقیت احتمالی در جام جهانی 2018 روسیه هیچ بعید نیست که تعداد ملی پوشان لژیونر ایران از برهه کنونی هم بیشتر شود. هرچند که کی روش تفکر لژیونر بودن را در بازیکنان ایران ساخته و دیگر سخت است که به بازیکنان مستعد ایران برای حضور در داخل کشور امیدواری زیادی وجود داشته باشد.

اسامی نفرات دعوت شده به شرح زیر است:

محمدرشید مظاهری، علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی ، حامد لک، رامین رضاییان، وریا غفوری، محمدرضا خانزاده، سید جلال حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، سعید آقایی، محمد انصاری، امید ابراهیمی، علی کریمی، احمد عبدالله زاده، کمال کامیابی نیا ، امید نورافکن، علی قلی زاده، علی علیپور، کاوه رضایی، وحید امیری و مهدی ترابی.

601

کد خبر: 915846

وب گردی

وب گردی