ثبت نام  نیمی از داوطلبان کنکورسراسری 97 در گروه آموزشی علوم تجربی

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آمار ثبت نامی کنکور سال 97 به تفکیک هر کدام از گروه های آموزشی مشخص شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد و گروه آموزشی علوم تجربی با اختلاف زیاد نسبت به بقیه گروه ها بیشترین ثبت نام کننده را دارد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

او افزود: با احتساب آمار ثبت نام مجدد جمعا تعداد 1 میلیون و 11 هزار و 384 نفر در کنکور سراسری سال 97 ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام کنندگان سال گذشته 27 هزار و 25 نفر بیشتر است و با توجه به ضوابط شرکت کنندگان گروه های آموزشی علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و زبان های خارجی اجازه داشته اند در صورت صلاحدید در گروه آموزشی هنر نیز شرکت کنند که تعداد 66 هزار و 566 داوطلب تز گروه های آموزشی 4 گانه در گروه هنر نیز ثبت نام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: به همین ترتیب با توجه به اینکه داوطلبان گروه های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر می توانستند در آزمون گروه زبان های خارجی نیز شرکت کنند، در مجموع تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ نفر از گروه های دیگر در گروه زبان های خارجی شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین در مجموع شرکت کنندگان در گروه های غیر از گروه های آزمایشی اصلی داوطلب، تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۶۳ نفر در این بخش شرکت کرده اند و با توجه به آمار شرکت کنندگان در سایر گروه های آزمایشی، برای تعداد یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۴۷ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

توکلی ادامه داد: آزمون سراسری سال ۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می شود. کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه ۴ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند تا چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند که ضرورت دارد داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آموزشی ثبت نام کرده اند برای شرکت در هر کدام از گروه ها کارت ورود به جلسه جداگانه بگیرند.

او گفت: آزمون سراسری سال ۹۷ در یک مرحله و یک جلسه به سئوالات آزمون عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند و سئوالات آزمون از کتب اعلام شده دبیرستان و نظام جدید سالی واحدی که به عنوان منابع اعلام شده، طراحی شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان افزود: امسال نیز داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی آمار بسیار بیشتری نسبت به بقیه ی گروه ها داشته اند و نیمی از داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی ثبت نام کردند هم چنین توکلی آمار بیش از 600 هزار نفری ثبت نام در گروه آموزشی علوم تجربی را تکذیب یا تأیید نکرد و گفت: آمار ثبت نامی کنکور سال 97 به تفکیک هر کدام از گروه های آزمایشی مشخص شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

202

کد خبر: 915860

وب گردی

وب گردی