دیدنی های سفر به هند

کشور زیبای هند بین سواحل اقیانوس اطلس و رشته کوه هیمالایا قرار گرفته است و هفتمین کشور بزرگ جهان است. کشوری با طبیعت و انسان های شگفت انگیز، جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر، با 2000 گروه قومی متفاوت و 200 زبان مختلف، بناهاو مناظر متنوع و زیبا، پر است از جاذبه هایی که در هیچ جای دیگر در کنار هم نمی توان یافت.

هند سرزمین تضادهاست، دنیایی رنگارنگ از طعم و عطرهای مختلف، صومعه ها و معابد رمزآلود، شهرها و بازارهای شلوغ، بناهای تاریخی مسحورکننده و کاخ های مجلل، در کنار آپارتمان های بلند و آسمان خراش های باشکوه زاغه ها و کلبه های روستایی ساده هم وجود دارند. عده ای از مردم هند در شهرهای بزرگ و با امکانات روز زندگی می کنندو عده ای دیگر در روستاهای دور و با سبک زندگی که در طول قرن ها به ندرت دچار تغییر و تحول شده به سر می برند.

طبیعت هند نیز بسیار متنوع است، از صحراهای یخ زده هیمالایا تا جنگل های انبوه، برای دیدار از تمام یادگارهای به جا مانده از امپراتوری های قدیمی و چشم اندازهای طبیعی در هند به زمان زیادی نیاز دارید، در ادامه از دیدنی ترین های هند مثال می آوریم.همچنین برای دیدن اخبار تورهای مختلف از جمله تور هند و نیز تور استانبول به سایت سفرباتو مراجعه کنید.

وضعیت آب و هوایی

آب و هوای هند در مناطق مختلف آن متغیر است، اما در مجموع بیشتر ایام سال هوا گرم است. در ماه های مارس تا ژوئن هوا بسیار گرم و خشک است و از اواخر نوامبر تا ابتدای مارس، سرد ترین هوا را دارد، البته روزها آفتابی است و صبح و غروب بسیار سرد است. بهترین زمان برای سفر به هند بستگی به مقصدتان دارد و با توجه به شرایط اقلیمی محل اقامتتان باید بهترین زمان سفر را تعیین کنید.

جاذبه های گردشگری

غارهای الورا و آجانتا

قدمت این معبدهای غاری شکل به دو قرن پیش از میلاد بر می گردد. این غارها نمونه های شگفت انگیزی از هنر مذهبی دنیا هستند. غارهای الورا در ایالت ماهاراشترا، در 30 کیلومتری اورنگ آباد هندوستان قرار دارند و شامل 12 غار بودایی، 17 غار هندو و 5 غار جین است که در مجاورت هم ساخته شده اند و نشان از همبستگی مذهبی در آن دوران می دهد.غارهای آجانتا در فاصله 40 کیلومتری شهر جالگائون هستند و دارای 30 غار با نقاشی های مذهبی است که اغلب در مورد بوداست. یکی از این تصاویر مربوط به هیئت اعزامی خسروپرویز به هند بوده است.

معبد های هندی

در کشوری با ادیان و اعتقادات مختلف، طبیعتا معابد گوناگونی برای بازدید وجود دارد. از معروفترین آنها، معبد طلایی Amritsar ، که مقدس ترین معبد مذهب سیک است، معبد Konark به شکل ارابه ای بزرگ و سنگی و معبد جدید Akshardham در دهلی نو می باشد.

رود گنگ

رود عظیم و باشکوه گنگ، بزرگترین رود در شبه قاره هند با 2506 کیلومتر طول است. این رود در شهر بنارس،از مذهبی ترین شهرهای هند قراردارد و از اهمیت و قداست خاصی برای مردم این سرزمین برخوردار است. این رود از مرکز کوه های هیمالایا، ایالت اوتارانچاند، سرچشمه می گیرد و از سراسر شمال هند و بنگلادش عبور می کند و سپس از راه دلتایی به خلیج بنگال می ریزد.

بمبئی یا مومبای

در شهر بمبئی هم با تضادهای فوق العاده ای روبرو می شویم، در جایی مرتفع ترین آسمان خراش های هند را می بینید و در جای دیگر زاغه ها و بازارهای خرابه را شاهد هستید. بمبئی پایتخت مد، تجارت، فیلم و دیگر سرگرمی هاست، علاوه براین، معبد های باستانی، بناهای زمان استعمار، استودیو های فیلم سازی، رستوران های بی نظیر و ایستگاه های بسیار شلوغ قطار را داراست.

کشمیر

دره ی مسحورکننده کشمیر در شمال غربی شبه جزیره هند است. در این دره ی افسانه ای، مساجد قدیمی، باغ های مغولی و دریاچه ای آرام را شاهد هستید.

خط ساحلی کرالا

در ساحل دریای عرب در ایالت کرالای هند، زنجیره ای از تالاب ها و دریاچه ها به موازات ساحل کشیده شده اند.این خط ساحلی، زیستگاه گونه های منحصر به فردآبزیانی از قبیل، ماهی های گوبی، خرچنگ، قورباغه و پرندگان و حیوانات دیگری مثل سمور آبی و لاک پشت می باشد. امروزه در این ساحل هتلهای شناور و بهترین فعالیت های توریستی فراهم است.

کاخ دریاچه

در قرن 18 ، در شهرستان اودایپور و در دریاچه پیچولا، کاخ سلطنتی ساخته شده بود که امروزه به هتلی 5 ستاره تبدیل شده. هتل کاخ دریاچه دارای امکاناتی است که می تواند مهمانان را از اسکله در کاخ شهر به هتل منتقل کند و نقش یک قایق را ایفا کند.

پالولم

پالولم در منطقه گوا و از زیباترین سواحل آن است. این ساحل در جنوبی ترین قسمت سواحل توسعه یافته گوا قرار دارد و در اصل خلیجی طبیعی است که از دو سو،توسط پرتگاه های بلند احاطه شده و دریایی آرام دارد. این مکان با رستوران ها و هتل های خوب، بهشتی برای گردشگران است.

پارک ملی کانها

این منطقه بهترین جا برای مشاهده ببر در هند است، پارک ملی کانها دارای زیباترین مناظر حیات وحش در آسیاست. کانها با مراتع پوشیده از چمن و جنگل های سرسبز بامبو و دره هایش از جاذبه های بسیار محبوب گردشگری هند است.

تاج محل

بنای تاج محل از شاهکارهای معماری مغول است که در منطقه آگرای هند، بین سال های 1632 تا 1653 به دستور امپراتور شاه جهان ساخته شد. این بنا یادبودی از همسر مورد علاقه امپراتور بوده و نام آن « اشک بر گونه ابدیت» است. تاج محل علاوه بر آرامگاه سنگ مرمر سفید، دارای چندین ساختمان زیبای دیگر، باغ های زینتی وسیع و استخرهای منعکس کننده است. اخبار سایر تور لحظه آخری مانند تور گرجستان را نیز در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

کد خبر: 915877

وب گردی

وب گردی