اعطای گرنت پژوهشی به محققان برجسته کشور

اعطای گرنت پژوهشی به محققان برجسته کشور یکی از اقدامات در راستای توسعه حوزه علم و فناوری در کشور است بنابراین تا کنون 108 گرنت پژوهشی از سویصندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی اعطاء شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعطای گرنت پژوهشی به محققان کشور یکی از اقدامات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد علم ایران) در راستای توسعه فعالیت های علم و فناوری در کشور است. در این راستا آن دسته از محققان تراز اولی که شرایط اعطای کرسی پژوهشی بر اساس دستورالعمل مصوب را درارا نبوده اما دارای مدارج علمی بالا و برنامه راهبردی پژوهشی مناسب هستند، با اعطای پژوهانه یا گرنت پژوهشی حمایت می شوند. این اعتبار تنها برای یکسال به میزان حداکثر 500 میلیون ریال است.

صندوق از سال 86 تا 96 تعداد 108 پژوهشگر و محقق برجسته را با اعطای گرنت پژوهشی در انجام فعالیت های فناورانه حمایت کرده است. ایت اقدام در راستای کمک به ایجاد و ارتقاء ظرفیت های تولید علم و فناوری است. البته تالیف کتاب، انتشار مقاله، تولید نمونه محصول و ثبت اختراع برخی از دستاوردهایی است که در کنار این حمایت رخ می دهد.

202

کد خبر: 915905

وب گردی

وب گردی