توسعه مواد و ساخت پیشرفته برای کشور موضوعی حیاتی است

دبیر ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی معتقد است: این حوزه برای کشور موضوعی حیاتی است که از یک سو با مزیت‌های نسبی کشور گره خورده و از سوی دیگر بر توانمندی‌ راهبردی کشور تأثیرات جدی دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی اظهار کرد: حوزه مواد و ساخت پیشرفته از اهمیت بسیار بالای اقتصادی و راهبردی در تمامی کشورها برخوردار است و متناسب با این اهمیت توجه زیادی به آن مبذول می‌شود. شاهد این مدعا مداخله اخیر رئیس جمهور ایالات متحده برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور است.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با درک تأثیرات منفی واردات بر صنعت مواد این کشور با گره زدن این موضوع به مباحث امنیت ملی، چنین مداخلات آشکاری در این زمینه دارند. گذشته از این، توجه ویژه‌ای به نوآوری‌های حوزه مواد پیشرفته داشته‌اند و با برنامه‌هایی نظیر برنامه ژنوم مواد به‌دنبال کاهش زمان تجاری‌سازی محصولات در این حوزه هستند. نظیر چنین سیاست‌هایی در سایر بخش‌ها و کشورهای دنیا نیز قابل مشاهده است.
شکریه همچنین گفت: بنابراین این موضوع مهم و حیاتی برای کشور که از یک سو با مزیت‌های نسبی کشور گره خورده و از سوی دیگر بر توانمندی‌ راهبردی کشور تأثیرات جدی دارد بیش از پیش مورد توجه و حمایت مسئولان عالی قرار گیرد تا با همگرایی و یکپارچگی بیشتر شاهد اتفاقات بهتری در حوزه‌ی مواد و ساخت پیشرفته باشیم.
202

کد خبر: 915912

وب گردی

وب گردی