350 مدرسه شهر تهران توسط خیرین ساخته شده است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز تهران گفت :15 پروژه آموزشی در دست ساخت داریم ، برای ساخت این پروژه تا این لحظه 32 میلیارد تومان هزینه شده است ،50 تا 90 درصد این پروژه ها در 6 ماه اول سال 97 بهره برداری می شود.

محمدرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره عملکرد یکساله مجمع خیرین تهران گفت :15 پروژه آموزشی در دست ساخت داریم ، برای ساخت این پروژه تا این لحظه 32 میلیارد تومان هزینه شده است ،50 تا 90 درصد این پروژه ها در شش ماه اول سال 97 بهره برداری می شود.

طرح یاران
وی افزود :طرح یاران طرحی است که خیرین به صورت خرد در این کار سرمایه گذاری کرده و این فعالیت تبدیل به مشارکت جمعی و ساخت مدرسه می شود.
قربانی با اشاره به اینکه پروژه سال آینده طرح یاران مربوط به منطقه 13 تهران می شود گفت: قرار است جمعی از خیرین در قالب این طرح مشارکت داشته باشند و بعد اتمام پروژه اسم افراد خیر در کتیبه مدرسه ثبت شود. تا به امروز 6 طرح یاران در شهر تهران اجرا شده و 7 طرح آن سال آینده در مطقه 13 ؛ اجرا می شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز تهران درباره طرح یاران یادآور شد : طرح یاران مدرسه با ۱۵ مسئولیت برای دانش‌آموزان مانند شهردار مدرسه معاون یار، مدیریار، معلم‌یار، یاوران امداد، همیار ، انرژی‌ یاران شهدا و یاران نماز اجرا خواهد شد.
در این طرح می‌توانیم مسئولیت‌هایی را کە دانش‌آموزان قادر به انجام آن هستند به آنها واگذار کنیم و وضعیت پرورشی فرهنگی مدارس را توسعه دهیم.
طرح متریک
قربانی گفت : در این طرح دانش آموزان با خرید حداقل یک متر از ساختمان در ساخت مدرسه مشارکت می کنند ،در واقع والدین دانش آموزان این کار را انجام می دهند و حتی بیشتر از یک متر هم اجازه خرید دارند.
در این طرح یا پروژه تا 60 درصد پیشرفت کرده اینم و تمام تلاش مجمع بر این است که تا مهر ماه 97 قادر به بهره برداری باشیم.


در شهر تهران یک میلیون دانش آموز در حال تحصیل هستند

وی در پایان گفت: برنامه ای که برای سال آینده در نظر گرفته ایم برگزاری سومین جشنواره مدرسه است.این جشواره هر دوسال بخاطر تعداد زیاد مدارس برگزار می شود و 2 جشن قبلی در سال های گذشته برگزار شد.

خبرنگار :حسین طالبی

706

کد خبر: 915917

وب گردی

وب گردی