به دست خود درختی می نشانم

فعالان، دوستداران و گروه های محیط زیستی در آخرین روزهای سال با پاکسازی طبیعت و کاشت نهال به استقبال بهار رفتند.

به گزارش ایسکانیوز،دوستداران و گروه های محیط زیستی در آخرین روزهای سال با پاکسازی طبیعت و کاشت نهال به استقبال بهار رفتند. در قرار سبز به رسم هر هفته تلاش داریم رسانه ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.
قرار سبز در شهر تهران
انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست، که متولی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران نیز هست، مراسم درختکاری خود را برای هجدهمین سال با حضور پر شور هنرمندان، مردم، اعضای شهرداری و شورای شهر تهران در پارک سدروس برگزار کردند. در این مراسم که به یاد مرحوم وحید نصیریان از اعضای این انجمن و کارگردان انیمیشن قلب سیمرغ برگزار شد، علاوه بر انجام برنامه های گوناگونی هنری، بر حضور هنرمندان در عرصه محیط زیست برای تولید محتوا و خلق آثار تاکید شد.

1_ قرار سبز در شهر رحیم آباد استان گیلان
به همت موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد و با حضور مسئولان بخش کلاچای و رحیم آباد و مادر محترم شهید عشوری، ۳۷ اصله نهال بومی و مثمر و همیشه سبز نارنج به نیت ۳۷ شهید کاشته شد. همچنین همایشی به همین مناسبت توسط موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد و با مشارکت انجمن حامیان طبیعت سبز و با حضور مسئولان شهر و شهرستان و نمایندگان سمن های استان در شهر رحیم آباد گیلان برگزار شد.
2_ قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلام
کاشت نهال در روز درخت کاری توسط انجمن بانوان طبیعت دوست در دامنه دینارکوه آبدانان ایلام با همکاری منابع طبیعی، اداره محیط زیست و هلال احمر انجام شد.
3_ قرار سبز در شهر سگزی استان اصفهان
در آستانه هفته منابع طبیعی توسط انجمن "صلح با طبیعت" در منطقه سگزی اصفهان، ۱۰۰۰ اصله نهال کاشته شد.
4_ قرار سبز در شهر اقلید استان فارس
به همت انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید و مشارکت انجمن کانگ فوتوآ۲۱، گروه کوهنوردی زاگرس، انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس و همکاری مسئولان اداره منابع طبیعی و دوستداران طبیعت، بمناسبت روز مادر و به منظور احیای جنگلهای پارک پارسیان بیش از ۵۰۰ نهال مثمر در پارک پارسیان کاشته شد.
5_ قرار سبز در شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری
ورودی شهر سامان، به همت انجمن سامان پویا و با حضور مسئولان و دوستداران طبیعت به مناسبت آغاز سال جدید، پاکسازی شد‌.
6_ قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان
به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، ۲۰۰ اصله نهال در حاشیه استخر لاهیجان (پارک کودکان) توسط مهد کودک کندوی عسل لاهیجان و انجمن بوم بانان گیلان به کودکان اهدا شد.
7_ قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان
مانور من یک درخت هستم به مناسبت روز درختکاری در مدرسه سبز سما لاهیجان با حضور اساتید دانشگاه و به همت انجمن بوم بانان اجرا شد. همچنین در پیشواز بهار و گرامیداشت روز جهانی سندرم داون همپای نازنینان سندروم داون یک دور پیاده روی درحاشیه استخر لاهیجان انجام شد.

8_ قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان
انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان، کارگاه آموزش مسائل زیست محیطی و مراسم درختکاری را با موضوع شناخت جنگلهای هیرکانی به مناسبت هفته منابع طبیعی در دبستان های مقداد و آفرین۲ در لاهیجان برگزار کرد.
9_ قرار سبز در شهر اقلید استان فارس
همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید به مناسبت هفته منابع طبیعی برای نونهالان اقلیدی، مسابقه نقاشی و نمایشگاه محیط زیست را در مدرسه فاطمیه همراه با برنامه های متنوع دیگر برگزار کرد.
10_ قرار سبز در شهر اقلید استان فارس
با مشارکت طبیعت دوستان و همزمان با هفته منابع طبیعی، دومین برنامه پاکسازی طبیعت (محله زندگی) در قالب گروه "حامیان طبیعت، هم محلی سلام" در حوالی بلوار بابا عبدالله در شهر اقلید فارس برگزار شد.
11_ قرار سبز در شهر شیراز استان فارس
به مناسبت روز درختکاری، کودکان مؤسسه حامیان طبیعت پاک نارون در شیراز با همکاری یکدیگر نهال کاشتند.
12_ قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی
گروه طنین پاکبانان شیروان در چهل و دومین برنامه خود، تپه ارک نادری شیروان را پاکسازی کردند.
13_ قرار سبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی
انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات با کاشت نهال و درختچه های کاج در روستای گرجی سفلا؛ برنامه ۱۷۷ خود را با کمک مسوولین و ساکنین آن منطقه با شعار "ما ایستاده ایم تا درختان زانو نزنند" برگزار نمودند.
14_ قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی
مجتمع سما به مناسبت روز درختکاری برای نه گفتن به کیسه های پلاستیکی، به مسئولان شهرستان شیروان خراسان شمالی نهال و کیسه های پارچه ای اهدا کرد.
15_ قرار سبز در شهر سبزوار استان خراسان رضوی
به مناسبت روز درختکاری در پناهگاه حیات وحش شیراحمد - دومین زیستگاه آهوی کشور - با حضور فعالان و دوستداران محیط زیست، اعضای سمن سرزمین بادغوث و مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان سبزوار نهال کاشته شد. همچنین به همت سمن سرزمین بادغوث نمایشگاه عکسی به مناسبت روز جهانی حیات وحش برگزار شد.

16-قرار سبز در شهر تهران
مراسم روز درختکاری و تجلیل از کانون های برتر محیط زیست محلات سراسر تهران با حضور مردم، گروه های محیط زیستی، اعضای شورای شهر و شهرداری در بوستان چیتگر برگزار شد.


17- قرار سبز در شهر رامهرمز استان خوزستان
به همت انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز و به مناسبت هفته طبیعت، همایشی همراه با اجرای سرود، مسابقه تفکیک زباله و بازیافت بین والدین و دانش آموزان، رنگ‌آمیزی، نظافت، فضاسازی مدرسه و درختکاری در دبیرستان نمونه دولتی گلستان ولایت برگزار شد.
18_ قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان
در آستانه فرارسیدن سال جدید، برنامه پاکسازی عمومی در مسجدسلیمان توسط انجمن های محیط زیستی لالی بهمراه انجمن هنرهای نمایشی و جمعی از مسئولان شهرستان در منطقه روستای چال استران انجام شد.
19_ قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان
به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان شوشتر توسط کارشناسان انجمن هواداران کارون زلال، در مدرسه مهدیه ضمن فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست و چگونگی کاشت نهال و نگهداری از آن، با مشارکت دانش آموزان و به نام هرکلاس یک اصله نهال کاشته شد.
20_ قرار سبز در شهر تالش استان گیلان
بزرگترین نهال کاری سمن های محیط زیستی تالش با کاشت ۵۰۰ اصله نهال بومی توسکا در طرح ساحلی آلالان اسالم تالش به همت گروه سبزاندیشان طبیعت تالش با حضور مردم طبیعت دوست و اعضای شهرداری، شورای شهر، جهاد کشاورزی، مدیریت شهری و اصحاب رسانه انجام شد.
21_ قرار سبز در شهر اراک استان مرکزی
قنات تاریخی ابراهیم آباد در استان مرکزی توسط موسسه مردم نهاد محافظان طبیعت سرزمین آفتاب پاکسازی شد.
22_ قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان
گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نود و یکمین برنامه محیط زیستی خود به استقبال میهمانان نوروزی رفت و طبیعت حاشیه ابتدای جاده بهبهان رامهرمز را پاکسازی کرد.
23_ قرار سبز در شهر سروستان استان فارس
به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان به همت اداره منابع طبیعی و با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان طی مراسمی اقدام به کاشت نهال در طبیعت، مدارس و همچنین در جوار حرم مطهر شهدای گمنام کردند.

24_ قرار سبز در شهر تهران
اردوی درختکاری کمیسیون صلح و محیط زیست مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با همکاری جمعی از دانشجویان این دانشگاه در پارک جنگلی تلو برگزار شد.
25_ قرار سبز در شهر کردکوی استان گلستان
کارگاه آموزشی هم اندیشی مبانی منابع طبیعی، محیط زیست و تشکل ها ویژه فرهنگیان؛ توسط تشکل دوستداران طبیعت جهان نما برگزار شد.
26_ قرار سبز در شهر شیراز استان فارس
برنامه ی نهال کاری در پارک جنگلی شهدای بیضا توسط تشکل پاکسازان طبیعت فارس و مشارکت تشکلهای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همراهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تحولی جدید برای اولین بار در استان جهت پایش مداوم و نظارت تشکلهای مردم نهاد استان فارس در راستای نهال بانی بعد از کاشت برگزار شد.
27_ قرار سبز در شهر پاسارگاد استان فارس
اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در گلزار شهدا روستای دهنو بخش پاسارگاد و با همراهی تنها دبستان روستا که ۱۰ نفر دانش آموز دارد، نهال کاشته شد.

705

کد خبر: 915920

وب گردی

وب گردی