شهید همدانی در رویداد «همدان 2018» به گردشگران خارجی شناسانده شود

استاندار همدان با اشاره به اینکه تجلیل از شهدا چیزی به مقام و منزلت آنان اضافه نمی‌کند، تأکید کرد: سردار شهید حاج‌حسین همدانی در رویداد «همدان 2018» به گردشگران خارجی به عنوان اسطوره دفاع از وطن شناسانده شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 23 اسفند در آئین رونمایی از تندیس سردار شهید حاج‌حسین همدانی در باغ موزه دفاع مقدس همدان، با بیان اینکه باید صیانت از خون شهدایمان را به دیگر کشورها نشان دهیم، گفت: حضور 180 کشور جهان در همدان و نیز نشست 40 کشور آسیایی در جریان 2 رویداد بزرگ گردشگری، بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دفاع از میهن اسلامی و جنایت‌های استکبار و رشادت فرزندان غیور ایرانی به جهانیان است.

وی با تأکید بر اینکه هرچه داریم از وجود و خون شهدا و مدافعان‌حرم است، اظهار کرد: در دنیا ایران را به یک قدرت بزرگ می‌شناسند، حتی در تصمیمات منطقه‌ای حضور ایران الزامی است.

استاندار همدان ساخت تندیس سردار شهید همدانی را کاری باارزش دانست و گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان مجموعه بی‌نظیری است که قابلیت معرفی بیشتر به عنوان اثر گردشگری را دارد.

وی از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خواست تا دیدار گردشگران خارجی از باغ موزه را در دستور کار قرار دهد و خاطرنشان کرد: ارزش سردار شهید همدانی با شهادتش چندین برابر شده، این سردار شهید خدمات ارزشمندی در طول عمرش ارائه کرد و پرورش‌یافتگان محضر او انسان‌های بزرگی در کشور هستند.

نیک‌بخت، شهید همدانی را قافله‌سالار دفاع از حرم دانست و گفت: همدانی معلم و دلاوری نمونه بود و امروز ایران اسلامی به واسطه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در جهان سرافراز است و آمادگی مقابله و ستیز با داعش با هر نام و نشانی را داریم.

وی بر حفظ و صیانت از دلاوری شهدای مدافع حرم تأکید و اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های راهیان‌نور همین موضوع است و باید این مهم به عنوان یک اولویت دنبال شود.

استاندار با تأکید بر اینکه امروزه بر همگان ثابت شده که ایران اسلامی به درستی سرپناه مظلومان است، یادآور شد: ایران در ارتباط با افکار داعش باهر نام و نشانی آماده مقابله است و تجهیزات نظامیان را روز به روز گسترش داده و برای دفاع از آب و خاک و دین و ناموس مجهز هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هیچ جای جهان کشوری مانند ایران وجود ندارد، تصریح کرد: نیروهای نظامی ما همه بی‌نظیراند بنابراین برماست که از ارزش‌های شهدا صیانت کنیم.

900/900

کد خبر: 915931

وب گردی

وب گردی