دانش‌آموز خوزستانی در طول دوران تحصیل دو سال کمتر آموزش ‌می‌بینند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم استمرار فعالیت‌های آموزشی، گفت: امسال نزدیک به دوماه ایام تحصیلی کمتری در خوزستان داشتیم که به این معنا است که دانش‌آموز خوزستانی در تمام طول دوران تحصیل، دو سال کمتر آموزش می‌بیند.

به گزارش ایسکانیوز، اردشیر شجاعی در چهارمین جشنواره تجلیل از معلمان تلاشگر ابتدایی که امروز (چهارشنبه، 23 اسفند) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان در چند سال اخیر کتابی به نام برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان تدوین کرده است. در سال تحصیلی جاری سه برنامه در دستور کار بود که شامل توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی، انسداد مبانی بی‌سوادی و کیفیت‌بخشی به آموزش است.

وی افزود: در زمینه توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی به مدت دو سال است که خوزستان رتبه اول را به دست می‌آورد و امروز بالغ بر 95 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کلاس حاضر هستند. در راستای توسعه کیفی نیز موفق شدیم با برگزاری کارگاه، نزدیک 120 هزار نفر ساعت به 6 هزار مربی آموزش دهیم و امیدواریم دوره‌های تکمیلی را در سال‌های آتی دنبال کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در زمینه انسداد مبانی بی‌سوادی هنوز انتظارات برآورده نشده است، عنوان کرد: ما در یک سال گذشته موفق شدیم چند هزار دانش‌آموز را دوباره به کلاس برگردانیم. آمارهای وزارت‌خانه نشان‌ می‌دهد که 11 هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان داریم که با بررسی آن‌ها متوجه شدیم برخی از این دانش‌آموزان در استان وجود ندارند یا برخی از دوره ابتدایی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

شجاعی ادامه داد: امسال طرحی با کمک استاندار اجرا شد که هیچ دانش‌آموزی در استان به دلیل مشکلات مالی از مدرسه باز نماند. ما در برخی شهرستان‌های صعب‌العبور حتی برای یک دانش‌آموز هم معلم فرستادیم.

وی با بیان اینکه این طرح چهار گام اساسی دارد، تصریح کرد: شناسایی، جذب، نگه‌داشت و آموزش، این گام‌ها هستند که آموزش و پرورش برای گام چهارم باید به تنهایی پای کار بیاید اما دو گام اول نیاز به کمک بسیاری از نهادها دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در زمینه کیفیت‌بخشی به آموزش اقدامات خوبی انجام شد. در خوزستان به دلیل کمبود نیروی انسانی، تعداد زیادی نیروهای حق‌التدریس به کار گرفته شدند که بحث‌های زیادی درباره کیفیت کار را در پی داشت و کارگاه‌های زیادی در راستای ارتقای سطح علمی این نیروها برگزار شد.

شجاعی با اشاره به اجرای طرح تدبیر در مدارس خوزستان، عنوان کرد: این طرح در 100 درصد مدرسه استان در حال اجرایی شدن است. در سال گذشته طرح تعالی در پنج درصد مدارس اجرا شد اما امسال این طرح در حوزه آموزش ابتدایی دنبال نشد.

وی با تاکید بر لزوم استمرار فعالیت‌های آموزشی، گفت: مدارس خوزستان به دلیل شرایط جوی دو هفته زودتر تعطیل می‌شوند و طبق گزارش استانداری، ما امسال 16 روز تعطیلی به دلیل گردوخاک را تجربه کردیم. بنابراین امسال نزدیک به دوماه ایام تحصیلی کمتری در خوزستان داشتیم که به این معنا است که دانش‌آموز خوزستانی در تمام طول دوران تحصیل دو سال کمتر آموزش می‌بیند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به حذف پیک‌های بهاری، گفت: انتظار داریم که مدارس دقیقا روح بخشنامه‌ای که به آن‌ها ابلاغ کردیم را اجرا کنند و دانش‌آموزان را آزاد بگذارند. همچنین هیچ انتشاراتی خاصی برای مطالعه دانش‌آموزان نباید به هیچ مدرسه‌ای معرفی شود.

901

کد خبر: 915973

وب گردی

وب گردی