برکناری تیلرسون حاکی از خروج آمریکا از برجام است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: روند تحولات آمریکایی‌ها با تمدید حالت فوق‌العاده علیه ایران و تغییر وزیر امور خارجه این کشور نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال خروج از برجام هستند.

به گزارش ایسکانیوز سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ؛ با اشاره به برکناری رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: روند تحولات و مواضع آمریکایی‌ها با تمدید حالت فوق‌العاده علیه جمهوری اسلامی ایران و تغییر وزیر امور خارجه این کشور نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال خروج از برجام هستند.

وی ادامه داد: وزیر خارجه برکنار شده آمریکا معتقد بود که حضور آمریکا در برجام به نفع منافع ملی آمریکاست که این دیدگاه مورد پسند رئیس جمهور آمریکا نبود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی برکناری تیلرسون آن است که وی تأکید زیادی به حضور آمریکا در برجام داشت.

نقوی‌حسینی درباره مایک پومپئو وزیر خارجه جدید آمریکا، اظهار کرد: ترامپ شخصیتی را جایگزین تیلرسون کرده که قبلا نسبت به برجام مواضع تندی داشته است و حتی یک بار برجام را توافقی فاجعه بار برای آمریکا عنوان کرده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای همه حالت‌ها و رفتارهای طرف‌های مذاکره به ویژه آمریکا سناریوهایی را تعریف کرد‌ه‌ایم.

گفتنی است، در نوامبر ۲۰۱۶ زمانی که پومپئو برای ریاست سازمان سیا انتخاب شد، هشدار داد که تهران قصد نابود کردن آمریکا را دارد و در ادامه برجام را توافقی فاجعه‌بار نامید.

کد خبر: 915989

وب گردی

وب گردی