مهره چینی عظام در هیات مدیره ایران خودرو/ خسروشاهی به ایران خودرو می رود؟

صبح امروز قطعه سازی عظام بخش عمده ای از قطعه سازان را جمع کرده تا اجازه ندهند قطعه سازی کروز به دو صندلی در هیات مدیره ایران خودرو دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ شانزدهم اسفند ماه سال جاری ایران خودرو سهامداران خود را فراخواند که ترکیب جدید اعضای هیات مدیره این شرکت در مجمع عادی به طور فوق العاده، مشخص شوند اما به رغم حضور ۷۸ درصد از سهامداران، به دلیل غیب نماینده ایدرو این مجمع به تاریخ دیگری موکول شد.

دلیل اصلی برهم ریختن این مجمع اما به رای دادگاه شرکت کروز به عنوان یکی از سهامداران ایران خودرو برمی گشت.
با استناد به حکم دادگاه مبنی بر عدم امکان حضور بازرگانی سپهرایرانیان کیش (مالک حدود 10.7 درصد سهام ایران خودرو و با سهامداری 70 و 30 درصدی ایران خودرو و کروز در این شرکت) ، درصد حاضرین به حدود 68 درصد می رسید و کروز و سایر افراد بخش خصوصی که طبق برآوردها مالک بیش از 23 درصد "خودرو" هستند ، می توانستند با مالکیت حدود 23 درصدی، به جای یک عضو فعلی ، دو عضو در هیات مدیره ایران خودرو داشته باشند. از همین رو نماینده ایدرو در جلسه حضور پیدا نکرد تا مجمع رسمیت پیدا نکند.

اکنون درحالیکه هنوز تاریخ مجمع بعدی ایران خودرو مشخص نشده، گروه قطعه سازی عظام میزبان قطعه سازان بوده تا اجازه ندهند کروز و سایر سهامداران بخش خصوصی دو صندلی در هیات مدیره ایران خودرو داشته باشند.

از سوی دیگر بر اساس گفته منابع آگاه، قرار است اصغر خسروشاهی، معاون اموربین الملل قطعه سازی عظام به عنوان نماینده ایدرو در هیات مدیره معرفی شود.

آنگونه که به نظر می رسد در مجمع ایران خودرو بیش از آنکه سهامداران واقعی و بخش خصوصی در تعیین اعضای هیات مدیره و سیاست گذاری نقش داشته باشند، این روابط و اتفاقات بیرو نی ست که در این میان ایفای نقش می کند.

401

کد خبر: 916012

وب گردی

وب گردی