۵ درصد وابستگی بودجه سال ۹۷ دانشگاه آزاد به شهریه کاهش پیدا کرد / اختصاص ۲۰۰۰ میلیاردریال برای جذب اعضای هیات علمی جوان در دانشگاه آزاد

نشست خبری دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تشریح آخرین مصوبات جلسه هیات امنای مرکزی در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی صبح امروز در نشست خبری در سالن بیمارستان مسیح دانشوری گفت: روز گذشته بودجه سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد تصویب شد و این بودجه متفاوت از سال گذشته و سال های گذشته است.

وی با بیان رویکرد جدید دانشگاه آزاد در استفاده از منابع غیر شهریه ای افزود: حدود ۵ درصد وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به شهریه کاهش پیدا کرده و در حوزه فناوری ها و اقتصاد دانش بنیان اختصاص پیدا کرده است.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مناطق محروم شهریه دانشگاه آزاد افزایش پیدا نمی کند و برای سال آینده متناسب با درجه محرومیت استان ها از دانشجویان شهریه دریافت می شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 به میزان 72 هزار و 807 میلیارد ریال و مبلغ هزینه نیز 66 هزار و 465 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، ادامه داد: بیش از ۱۰.۵ درصد از کل بودجه سال ۹۷ دانشگاه آزاد به پژوهش اختصاص می یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برای اولین بار ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اقتصاد دانش بنیان در بودجه دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به همکاری با مؤسسه استاندارد اشاره کرد؛ دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل دارا بودن بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه در مناطق مرزی است برای کنترل صادرات و واردات و تأیید کیفیت اجناسی که از مرز عبور می‌کند آمادگی دارد.

وی با اشاره به شفافیت در دوره جدید در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نرم افزارب در دانشگاه آزاد تعریف شده که از این پس اسن سامانه در دسترس همه خواهد بود؛ شفاف سازی تا به حال در دانشگاه آزاد نبوده، از این پس هر کس می تواند بودجه و هزینه های هر واحد را ببیند.

دکتر ولایتی با اشاره به سیاست دانشگاه آزاد در جذب نیروی جوان و اشتغالزایی تصریح کرد: ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای جذب اعضای هیات علمی جوان در بودجه سال آینده دانشگاه آزاداختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد در سال آینده از جمله در ورزش افزایش یافته، افزود: یکی از علل حضور بنده در دانشگاه آزاد اسلامی این بود که بتوانیم به وظیفه دینی ملی و انقلابی خودمان عمل کنیم و دانشگاه آزاد از این پس رویکردی اسلامی و انقلابی خواهد داشت؛ اینکه بودجه فرهنگی امسال دانشگاه آزاداسلامی بیشتر از سال‌های گذشته شده است نشان دهنده حمایت از ارزش‌های انقلابی است چرا که ارزش‌های انقلابی در بودجه فرهنگی تعریف می‌شود و حتماً در دانشگاه آزاد به ارزش‌های انقلابی و اسلامی بها داده می‌شود.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تعداد نخبگان جذب شده در دانشگاه آزاد ۱۴ هزار نفر است که ۶۰ درصد از دانشگاه آزاد و ۴۰ درصد از دانشگاه های دولتی است.

وی در خصوص حقوق های برخی از مسئولان سابق دانشگاه آزاد گفت: فیش های حقوقی که از مسئولین قبلی دانشگاه آزاد اعلام شد واقعیتی بود که دیگر اینگونه نیست. اکنون حقوق ها و سقف و کف آن براساس‌مصوبات دولت است.

دکتر ولایتی مبارزه با ولنگاری مالی در دانشگاه آزاد و جلوگیری از ساخت و سازهای بی جهت را رویکرد مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اعلام و تصریح کرد: در دوره مدیریت قبلی به رییس واحد رباط کریم تکلیف می شود ساختمانی بسازد و مدیر وقت می گوید نیازی به ساختمان نداریم، مدیر وقت را به دلیل مقاومت عزل کرده و ۳۰ میلیارد تومان هزینه ساختمان زائدی می شود که همچنان بلااستفاده است و این یک نمونه است که پرونده آن به دستگاه قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌جهت و ولنگاری در ساخت و سازها را نیز در دستور کار داریم و برخی می‌بینند که مدیریت دانشگاه آزاد راه دیگری را انتخاب کرده و آرزو دارند که این مدیریت موفق نشود زیرا مردم مقایسه می‌کنند و می‌بینند که کیفیت بالا رفته و جلوی حیف و میل اموال گرفته شده است که این تحولات سبب می‌شود دانشگاه آزاد به مدارج بالایی دست یابد.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به ایسکانیوز و درخصوص شایعات برخی رسانه ها در خصوص اختلاف در بین مسئولان دانشگاه آزاد گفت: اختلاف بین مدیران دانشگاه آزاد آرزوی آنهایی است که نمی‌خواهند دانشگاه آزاد پیش برود ولی اتحاد خوبی بین مدیران دانشگاه آزاد وجود دارد که در تاریخ مدیریت آموزش عالی و دانشگاه آزاد بی سابقه است.

وی در خصوص اساتید دوشغله در دانشگاه آزاد گفت: برخی اساتید به طور تمام وقت در دانشگاه دولتی کار می‌کنند و می‌خواهند در دانشگاه آزاد هم تمام وقت کار کنند ولی مگر چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر است؟ یک فرد که بیشتر از 24 ساعت زمان ندارد، در دوره قبلی اینها به دلیل روابط غیر اداری که با مدیران داشتند قرارداد تمام وقت امضاء می‌کردند و هفته‌ای یکی دو ساعت تدریس می‌کردند و حقوق تمام وقت را دریافت کردند ولی این خلاف قانون است، آموزش عالی ناظر این مقررات است و این افراد باید حساب و کتاب دریافت‌ها را بازپس دهند؛ برخی مقابله ما با این اساتید را سیاسی برداشت کردند ولی اینگونه نیست بلکه ما طبق مقررات عمل کرده‌ایم.

دکتر ولایتی در پایان نشست خبری و در پاسخ به ایسکانیوز در خصوص نامه نگاری های اخیر رییس جمهور سابق و تحرکات چندماهه اخیر جریان انحرافی گفت: در جواب ایشان باید این آیه از قرآن را خواند که "و اذا مرو به لغوه مرو کراما" .

۲۰۱

کد خبر: 916042

وب گردی

وب گردی