سخنگوی شورای شهر تهران: هنوز بحث جایگزینی شهردار مطرح نیست/ هنوزاستعفای نجفی پذیرفته نشده

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر استعفای شهردار پذیرفته نشده، بنابراین هنوز بحث معرفی جایگزین مطرح نیست.

به گزارش ایسکانیوز علی اعطا در گفتگوی تلفنی با تهران ۲۰ درباره استعفای شهردار تهران و جلسه اضطراری شورای شهر دراین باره گفت: عصر روز سه‌شنبه دکتر نجفی استعفای خود را به شورا اعلام کرده است و علت مشخصی که برای استعفا اعلام شده، مشکل پزشکی جدید است.

او گفت: باتوجه به اینکه این موضوعات باید در جلسه رسمی مطرح شود و شورا جلسه دیگری در سال 96 ندارد، در جلسه هم‌اندیشی چهارشنبه، بنا شد در اولین جلسه علنی پس از تعطیلات نوروز موضوع استعفا در جلسه علنی با حضور شهردار تهران به بحث گذاشته شود.

اعطا درباره جایگزین نجفی و انتخاب سرپرست گفت: در جلسه ای که استعفا مطرح خواهد شد، اگر استعفای ایشان مورد پذیرش قرار گیرد طبق قانون باید درهمان جلسه سرپرست برای شهرداری تعیین شود. اما اگر شورا استعفای شهردار را نپذیرد، ایشان به کار خود ادامه خواهند داد. در حال حاضر استعفای ایشان پذیرفته نشده، بنابراین هنوز بحث جایگزین معرفی کردن مطرح نیست.

او گفت: نکته مهمی که مورد توجه است این موضوع است که در این‌روزها که روزهای پرکاری هم برای شهرداری است، دکتر نجفی اطمینان دادند تا زمانی که استعفا مورد قبول شورا قرار نگیرد، با جدیت به امور مربوط به شهر و شهرداری خواهند پرداخت.

سخنگوی شورای شهر درباره دلیل استعفای نجفی گفت: علت استعفا مشخصا مشکل پزشکی اعلام شده و در این موضوع هم تردیدی نیست. اما ممکن است مسائل دیگر هم مزید برعلت بوده باشد. شرح و توضیح بیماری دکتر نجفی یک‌موضوع شخصی است که خود ایشان اگر مایل باشند درباره آن توضیح خواهند داد.

700

کد خبر: 916046

وب گردی

وب گردی