پلمب 40 خانه مسافر در بانه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اعلام این‌که 58 خانه مسافر در استان مجوز فعالیت دارند، عنوان کرد: طی دو سه ماه گذشته 40 خانه مسافر در استان پلمب شده است چراکه این امر خواسته معقول جامعه هتلداران شهرستان مریوان است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحسن علوی، در دومین جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر نوروزی در کرستان اظهار کرد: اگر هر کسی کار خود را انجام ندهد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که خانه مسافرها نه تنها در استان بلکه در کشور هم بغرنج شده است، افزود: براساس آخرین آیین نامه مربوط به این خانه مسافرها تعدادی از آنها در سطح استان ساماندهی شدند و سایر خانه مسافرها در صورت فعالیت پلمب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با اشاره به این‌که به صورت غیررسمی بیش از 500 خانه مسافر در استان فعالیت دارند، گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و هتلداران استان باید خانه مسافرهای سطح بانه تعطیل شود.

وی با اعلام این‌که 58 خانه مسافر در استان مجوز فعالیت دارند، عنوان کرد: طی دو سه ماه گذشته 40 خانه مسافر در استان پلمب شده است چراکه این امر خواسته معقول جامعه هتلداران شهرستان مریوان است.

علوی اعلام کرد: در حال حاضر در اکثر شهرهای استان کردستان متقاضی ایجاد خانه‌های مسافر وجود دارد، در حالی که در سراسر جهان بحث خانه مسافر و حتی اقامت‌گاه‌های رایگان وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به این‌که صنعت گردشگری در کشور ما، یک صنعت نوپاست، برای حمایت بیشتر فعالان این حوزه به ویژه هتل‌داران و مهمان‌پذیرها، با شکل‌گیری خانه مسافر در سطح استان مخالفت کردیم.

901

کد خبر: 916092

وب گردی

وب گردی