«ماه در بلندا» و «اسپارانی» به کتابفروشی‌ها رسید

دو اثر داستانی تازه با عنوان «ماه در بلندا» و «اسپارانی» در نشر مروارید منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشر مروارید دو اثر داستانی جدید را با عنوان «ماه در بلندا» نوشته سید علی معصومی(مهرزاد) و «اسپارنی» نوشته امیرعلی ریاحی را روانه بازار کتاب کرد.

«ماه در بلندا» نخستین اثر داستانی نویسنده آن به شمار می‌رود یک داستان اجتماعی را در بستری پرتنش روایت می‌کند.

نویسنده این اثر خود در توضیحی که برای داستانش عنوان کرده است: اگر به من بود، پشت کتاب‌ها به‌جای نوشته‌های توضیحی چندتا پنجره می‌گذاشتم. بگذار ببینم... می‌توانستم این‌جای کتاب پنجره‌ای باز کنم که به یک باشگاه مشت‌زنی باز می‌شود، جایی که دو تا بوکسور دارند همدیگر را به قصد کشت می‌زنند و تماشاگران در بُهت سکوت کرده‌اند، یا می‌توانستم آن را به اتاقی در یک عمارت کوچک باز کنم که زن جوان بیماری در آن خوابیده، و این بیرون زیر پنجره یک کپه فیلتر سیگار ریخته که رفته‌رفته سنگین‌تر می‌شود، یا پنجره‌ای که باز می‌شد به راه‌پله‌ی یک خانه‌ی روستایی جنگلی که میان پاگرد پله‌هایش چناری سوخته ابرهای بارانی را در آغوش گرفته. می‌شد به‌جای این‌ها پنجره‌ی قطارِ در حال حرکتی را گذاشت که از دهلیزش شوک فلاش دوربین می‌تابد یا حتی شیشه‌ی جلویی ماشین مرد جوانی که نامی دوهجایی را فریاد می‌کشد و با مشت شیشه را خرد می‌کند... اما کتاب‌ها از کاغذند و پنجره‌ها از باد و این واقعیت مرموز راهی جز قدم گذاشتن به دنیایی نو باقی نمی‌گذارد.

مروارید این رمان را در ۲۶۸ صفحه با قیمت ۲۴ هزار تومان منتشر کرده است.

مجموعه داستان اسپارنی را نیز امیرعلی ریاحی نوشته و دربرگیرنده ۱۲ داستان کوتاه از این نویسنده است.

وی درباره این کتاب و توجهش به ژانر داستان کوتاه عنوان کرده است: داستان کوتاه مجالی اندک است که جهانی به تمامی در آن خلق می‌شود. جهانی با همه‌ی رگ و پی و عصب‌هایش. جهانی که از پس یک آن و یک جرقه به وجود می‌آید و می‌خواهد، مدام و از نو خودش را در خواننده امتداد دهد. داستان کوتاه فقط داستانی کوتاه نیست. داستان کوتاه انفجار بزرگ است. داستان کوتاه مجالی اندک است که جهانی به تمامی در آن خلق می‌شود. جهانی با همه‌ی رگ و پی و عصب‌هایش. جهانی که از پس یک آن و یک جرقه به وجود می‌آید و می‌خواهد، مدام و از نو خودش را در خواننده امتداد دهد. داستان کوتاه فقط داستانی کوتاه نیست. داستان کوتاه انفجار بزرگ است.

این مجموعه داستان با قیمت ۱۱ هزار تومان و در ۱۲۲ صفحه منتشر شده است.

503

کد خبر: 916094

وب گردی

وب گردی