قول مساعد استاندار برای برگزاری مطلوب همدان 2018

استاندار همدان گفت: ما هیچ مشکلی در رویداد گردشگری همدان 2018 نداریم و قول می‌دهم بهتر از تبریز برگزار خواهیم کرد

به گزارش ایسکانیوز، «محمدناصر نیک‌بخت»، پنجشنبه 14 اسفند،در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، با اشاره به این‌که اجلاس آسیایی را در پیش داریم که باید به فعالیت‌ها سرعت و کیفیت داده شود، خاطرنشان کرد: دعوت از کشورها را سازمان میراث فرهنگی در مرکز باید انجام دهد، چون کاری استانی نیست و به‌زودی وقتی از دکتر ظریف گرفته و درباره هماهنگی‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره این‌که گفته می‌شود سقف اشغال در هتل‌ها کم است، اظهار کرد: آمار تخت را در هفته اول عید کنترل خواهیم کرد ضمن این‌که سال به سال آمار گردشگران استان زیاد می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که اصلاً قبول ندارم اروپایی‌ها همدان را کمتر می‌شناسند، افزود: همدان را بیشتر از تهران می‌شناسند به همین علت است که رویداد گردشگری 2018 و دانشگاه D8 را به همدان دادند و همدان جایی نیست که نشناسند.

نیک‌بخت با اشاره به این‌که همدان 2500 سال پایتخت بوده است، تصریح کرد: همدان را ما خودمان نمی‌شناسیم وگرنه دنیا خوب می‌شناسد، ما همدان را دست کم می‌گیریم.

استاندار همدان با بیان این‌که در بحث ملی و فراملی هم خوب کار شده است، خاطرنشان کرد: من فکر نمی کنم در بحث ملی و فراملی رویداد 2018 کم کار شده باشد و درباره اعتبارات نیز پیگیری صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که 10 میلیارد تومان اعتبار برای بحث گردشگری استان گرفتیم، یادآور شد: به نمایندگان استان گفتم که 2 میلیارد تومان هم نمایندگان در اختیار استان قرار دهند.

نیک‌بخت با انتقاد از نامه محرمانه مدیرکل امور اقتصادی استان درباره مدیرکل امور مالیاتی استان، خاطرنشان کرد: امور اقتصادی و دارایی حق ندارد در امور مالیاتی استان دخالت کند و هیچ نظارتی نخواهد داشت.

استاندار همدان درباره وضعیت شهر همدان در استقبال از مسافران نوروزی گفت: به شهردار همدان گفتم در زیباسازی شهر به شدت ورود کند و ورودی و خروجی شهر را برای مسافران زیباسازی کند که تا کنون خوب آغاز کرده است.

وی درباره درخواست جامعه هتلداران در زمینه پخش موسیقی در سالن‌ها تصریح کرد: مردم شادی و نشاط می خواهند و اینقدر عرصه را تنگ نکنید بر مردم، آنها خود قاعده مند هستند.

نیک‌بخت با تأکید بر این‌که هیچ هتلی اجازه ندارد خارج از شئون اسلامی فعالیت کند، ادامه داد: در زمینه موسیقی و کنسرت‌ها برنامه نداریم به شئون مذهبی آسیب برسد و برنامه هم نداریم همیشه مردم عزادار باشند. وزارت ارشاد برای همین است که مجوز لازم در این رابطه را به هتل‌ها بدهند.

استاندار همدان گفت: ما هیچ مشکلی در رویداد گردشگری همدان 2018 نداریم و قول می‌دهم بهتر از تبریز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: اینکه نمایندگان به خوبی تشخیص دادند و همدلی خود را با دولت نشان دادند که جای تشکر و قدردانی دارد به‌طوریکه کمتر پیگیری در تهران داریم که بدون حضور نمایندگان باشد.

نیک‌بخت از آغاز پرواز همدان-تهران از 20 فروردین خبرداد و تصریح کرد: استان تعهد داده یک میلیارد تومان برای تجهیز فرودگاه اختصاص دهد.

وی با اشاره به وجود تیم همراه و خوب اتاق بازرگانی استان همدان، خاطرنشان کرد: امروز اتاق بازرگانی استان همدان یکی از سرآمدترین اتاق های بازرگانی کشور است.

استاندار همدان بیان کرد: بخش خصوصی استان همکاری خوبی داشته واگر میخواهیم بگوییم همدان 13 رتبه در بهبود کسب و کار ترقی کرده واگر بحث 19 هزار و 900 شغل در سال 96 پیش بینی شده، امروز بالای 19 هزار شغل را جذب کرده و قرار است برروی 30 هزار شغل تعهد داشته باشیم که تلاش بخش خصوصی را می رساند.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم 85 درصد زمین‌های مستعد استان به آبیاری نوین مجهز شده و واحدهای تعطیل شده به کار باز می‌گردند نتیجه حمایت بخش خصوصی است.

استاندار همدان با بیان اینکه در تنظیم بازار عید باید نظارت کافی داشته باشیم، تأکید کرد: در کنار حمایت ار تولیدکنندگان باید مدافع حقوق مصرف کننده نیز باشیم و گردشگران باید خاطرات خوبی داشته باشند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه آسفالت هگمتانه موجب نگرانی علاقمندان به میراث شده است، گفت: همانقدر که حفظ میراث برایمان مهم است، خواسته‌ها و کسب و کار مردم برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه قشر زیادی از آهن فروشان باید در آن منطقه رفت و آمد داشته باشند، افزود: متأسفانه مکانی که استفاده شده است میراث قبلا پارکینگ عمومی کرده بود و ما گفتیم در گوشه‌ای که پارکینگ شده است فنس کشیده و تردد آهن فروشان صورت بگیرد تا مادامی که امکان مالی داشته باشیم مغازه ها و مسیر را خریداری کرده ودر اختیار محوطه تاریخی هگمتانه قرار دهیم.

استاندار همدان با تأکید بر این‌که این کار برای حفظ میراث فرهنگی صورت گرفت، یادآور شد: این کار چه اشکالی دارد، رسانه ها و علاقمندان به میراث تصور کردند تعرضی به این منطقه شده است.

901

کد خبر: 916139

وب گردی

وب گردی