هنوز در زمینه رویداد همدان 2018 فراملی حرکت نکرده‌ایم

رئیس کمیسیون گردشگری رویداد «همدان 2018» گفت: ما هنوز در زمینه رویداد همدان 2018 فراملی حرکت نکرده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، «شهرام شیروانی» پنجشنبه 24 اسفند در شورای گفتگوی بخش خصوصی استان همدان، با بیان اینکه هنوز اقدامی در خصوص دعوت از کشورها و ارتباط با سفارتخانه‌ها نداشته‌ایم، اظهارکرد: وزرات امور خارجه گله‌مند بود که هیچ ارتباطی با آنها گرفته نشده به‌طوریکه تبلیغات ما فعلا استانی است.

وی با اشاره به این‌که بنا به میزبان بودن 2018 از ابتدا برنامه‌ریزی انجام شد و در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور یافتیم، تصریح کرد: نمایشگاه خوبی بود و موفق بودیم، امسال با توجه به سالنی که در اختیار استان قرار گرفت توانستیم نمایشگاه شلوغی داشته باشیم.

شیروانی با تأکید بر این‌که ما هنوز در زمینه رویداد 2018 فراملی حرکت نکرده‌ایم، افزود: جلسات خوبی در این بخش گذاشته شد اما ما هنوز فراملی حرکتی نکرده‌ایم که می‌طلبد بودجه خاص و تبلیغات در این زمینه اختصاص یابد.

وی با بیان این‌که مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است، افزود: برای ارزان‌سازی سفر استاندار دستور بدهد این بار را از دوش هتل‌ها بردارند یا تنفس 10 ساله بدهد تا بتوانیم بار سفر را ارزان کنیم.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان با اشاره به این‌که 6500 نفر در سال از گرشگران خارجی را میزبان هستیم، گفت: ما واقعاً آماری درخصوص گردشگران خارجی به غرب کشور نداریم.

شیروانی ادامه داد: اتاق بازرگانی در نظر گرفته است همدان، البرز، اردبیل، زنجان و تبریز مسیر گردشگری شوند و توافق کردیم تخفیفاتی را برای گردشگران در نظر بگیریم.

وی از استاندار خواست تا مصوبه هیئت دولت در خصوص رویداد 2018 پیگیری شود و اظهارکرد: استان همدان در میان کشورهای اروپایی شناخته نشده است و با وجود این‌که هتل‌های استان 30 تا 40 درصد تخفیف می‌زنند اما استقبال نمی‌شود و 8 درصد ظرفیت هتل‌ها را در ایام پر می‌شود.

وی درباره خانه‌های مسافر غیرمجاز در همدان نیز ادامه داد: این خانه‌ها آمادگی داریم تابلودار شوند، چون ما نمی‌خواهیم این خانه‌ها جمع شوند.

شیروانی خاطرنشان کرد: در کشور نیازسنجی نشده است که ببینیم در چه استانی نیاز است مجموعه‌هایی ساخته شود. به‌منظور رعایت بحث‌های امنیتی و ... تقاضا داریم این خانه‌ها تابلودار شوند.

وی در خصوص نصب چادر مسافران شهر همدان تصریح کرد: نصب چادرمسافران در شهر چهره خوبی ندارد و تقاضا داریم محل‌هایی برای نصب چادرها در نظر گرفته شود و حتی برای مسافرانی که به‌صورت پیک نیکی وارد استان می‌شوند، سوپر مارکت و سرویس‌های بهداشتی و حمام نیز در نظر گرفته شود.


رئیس کمیسیون گردشگری استان همدان با تأکید بر این‌که گردشگری خارج از قانون نظام صنفی است، افزود: می‌خواهیم به مدیران صنعت، معدن و تجارت استان تذکر داده شود که دوگانگی و شائبه موجود برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که تعزیرات نرخ‌گذاری جامعه هتلداران را نمی‌پذیرد، گفت: هتل الماس ملایر از طریق تعزیرات 100 میلیون جریمه شده است، چون تعزیرات نرخ جامعه هتل‌داران را نمی‌پذیرند.

شیروانی با بیان این‌که مردم به علت نبود موسیقی در سالن‌ها به سمت سالن‌های غیرمجاز می‌روند، ادامه داد: سالن‌های داخل شهر نمی‌توانند از موسیقی استفاده کنند که به‌علت نداشتن این موضوع افراد به سمت سالن‌های غیرمجاز می‌روند.

رئیس کمیسیون گردشگری استان همدان از استاندار خواست تا پروازهای عتبات عالیات پیگیری شود و اظهار کرد: با پروازهای عتبات عالیات می‌توانیم توریست‌های سلامت را برای استان بگیریم.

901

کد خبر: 916140

وب گردی

وب گردی