لاوروف: تصمیم گرفتیم دیپلمات های انگلیس را از روسیه خارج کنیم.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش در پاسخ به اقدامات لندن، تصمیم گرفت که دیپلمات های انگلیس را از مسکو اخراج کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم"، سرگئی لاوروف امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری ریانوواستی و درباره پاسخ به اقدامات لندن مبنی بر اخراج دیپلمات های روسیه از انگلیس اعلام کرد: به زودی تصمیماتی در این زمینه اتخاذ می شود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری هفتگی خود اظهار داشت: روسیه امیدوار به آغاز مذاکرات با انگلیس بر سر موضوع اسکریپال است.
وی همچنین افزود: مسکو در حال تدوین برنامه ای برای پاسخ به اقدامات اخیر لندن است.
زاخارووا اقدامات لندن را یک نمایش سیاسی-اطلاعاتی خواند و اتهام دست داشتن مسکو در مسموم کردن اسکریپال را بی اساس و ادعایی دیوانه وار توصیف کرد.
ترزا می نخست وزیر انگلیس دیروز اعلام کرد که اخراج دیپلمات های روس را به عنوان تدبیر متقابل در پاسخ به مسمومیت سرگئی اسکریپال در نظر گرفته است.
ترزا می همچنین اعلام کرده است که هیچ یک از مقام های دولتی و سلطنتی انگلیس برای مشاهده مسابقات جام جهانی به روسیه نخواهند رفت و مسئولان روسی برگزاری جام جهانی هم در واکنش به مواضع نخست وزیر انگلیس تصریح کردند که "با نیامدن مقامات انگلیسی به جام جهانی هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد" .
سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در بریتانیا زندگی می‌کرد، هفته گذشته به همراه دخترش، بیهوش روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شد.
براساس ادعای رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری است.

لندن مدعی است که مسکو وی را مسموم کرده است. این در حالی است که برخی از تحلیل گران با مبهم خواندن این ادعا اذعان کرده اند که مسمومیت اسکریپال می تواند از سوی هر سازمان جاسوسی دیگر اروپایی از جمله انگلیس اتفاق افتاده باشد.

کد خبر: 916143

وب گردی

وب گردی